۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۶۲۴۸۷۰
آیت الله مصباح یزدی:

شیاطین برای کمرنگ کردن عقاید در جامعه سرمایه گذاری کرده اند

شیاطین برای کمرنگ کردن عقاید در جامعه سرمایه گذاری کرده اند
رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که شیاطین برای کمرنگ کردن عقاید در جامعه سرمایه گذاری کرده اند، گفت: باید به فکر آینده فرزندان خود باشیم و احساس مسؤولیت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق خود با بیان این که بینش شخص دیندار به انسان، هستی و ارزش ها با بینش دیگران از ریشه تفاوت دارد، گفت: دیدگاهی که به صورت طبیعی انسان به آن تمایل دارد این است که موجودات مستقل و دارای قوانین و شرایط خاصی هستند که گاهی ارتباطاتی هم دارند یعنی ذاتا مستقل از دیگران هستند اما بالعرض ارتباطاتی با یکدیگر پیدا می کنند.

وی افزود: در دین این اصل به صورت کلی زیر سؤال است چرا که موجودات عالم وجود رابط دارند، تنها یک موجود قائم به ذات است و هیچ اثرپذیری ندارد که خداوند متعال است و همه موجودات به او نیازمند هستند، در هستی هیچ چیز جز ذات مقدس الله مستقل نیست.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: تصور ابتدایی که هر انسان از خود دارد این است که محدود به دنیا است اما ادیان می گویند اصل و حقیقت انسان روح است و منحصر در بدن دنیوی نمی شود، دین می گوید انسان زندگی ابدی دارد اما بی دین ها و سطحی نگران می گویند که زندگی تنها در دنیا مطرح است.

وی ادامه داد: در ابتدا انسان مسائل را به حسیات خود محدود می کند اما دین می گوید درک انسان تنها از راه حس، خیال و عقل نیست بلکه امکان دارد درکی برای انسان حاصل شود که افاضه از عالم دیگری باشد.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که انسان هرچه دارد از خداوند متعال است، ابراز داشت: افراد بی دین همه چیز را در دنیا و محدود به حس می دانند اما دینداران اعتقاد دارند که به اذن الهی می توان کارهای غیرقابل باوری مانند زنده کردن مرده را انجام داد و این مسأله خیال بافی نیست.

وی عنوان کرد: سؤال می شود که این تفاوت ها چه تأثیری در زندگی انسان دارد؟ امروز در فضای مجازی دائما هجمه می کنند که نیازی به اعتقادات نیست و انسان هرچه که می فهمد خوب است باید انجام دهد، این خطر نسل آینده را به شدت تهدید می کند، نباید تصور کنیم که نسل آینده مانند گذشته است بلکه به گونه ای به او القا می شود که تصور می کند اصل  زندگی لذت و خواسته های خود او است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در دانشگاه ها اینگونه افکار تزریق می شود که ملاک خواسته انسان و هوای نفس او است، باید به فکر آینده فرزندان خود باشیم و احساس مسؤولیت کنیم.

وی اضافه کرد: ریشه ارزش ها در دین این است که اگر به انسان برای قرب به خدا کمک کند خوب است، اینگونه نیست که انسان هر کاری کند ارزش مطلق داشته باشد بلکه مقدمه سازی برای زندگی اصلی در آخرت است و زندگی و سعادت ابدی ارزش دارد.

آیت الله مصباح یزدی هدف از خلقت انسان را تکامل و ترقی و بندگی خداوند دانست و گفت: انسان می تواند به جایی برسد که ملائکه خادم او شوند، انسان می تواند به جایی برسد که مورد عنایت ویژه الهی باشد اما باید راه دین را انتخاب کرده و بر اساس دستورات آن عمل کند.

وی افزود: امروز شیاطین در حال تضعیف عقاید هستند و ما باید ضمن تقویت اعتقادات خود، وظیفه خود را نسبت به نسل آینده انجام دهیم تا شاهد کمرنگ شدن عقاید در جامعه اسلامی نباشیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
نظرات علامه مصباح ر امور ایدئولوژیک نظام بیشتر کار شود.
1
0