۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۶۲۴۸۷۴
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

کسانی که شعار تعامل با دشمن سر می دهند مانع تحقق امت واحده هستند

کسانی که شعار تعامل با دشمن سر می دهند مانع تحقق امت واحده هستند
استاد حوزه علمیه گفت: کسانی که به دنبال تعامل با دشمن هستند و ما را از پیکره امت جدا می کنند، مانع تحقق امت واحده هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، پنجشنبه شب در مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امروز ما به سرعت به سوی تشکیل امت اسلامی حرکت می کنیم و بی رنگ شدن مرزهای سیاسی و جغرافیایی بیانگر این حرکت است.

وی با اشاره به اینکه در مراسم اربعین حسینی ایرانی و عراقی بودن تفاوت قلمداد نمی شود، ادامه داد: امروز اربعین در حال تشکیل امت اسلامی است؛ در امت اسلامی کسی منافع ملی مسلمانان را نادیده نمی گیرد که با اجناس خارجی به تولید داخلی زیان وارد کند.

قدرت ایران در گرو تشکیل امت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خودکفایی جوامع اسلامی را در گرو توجه به منافع منطقه ای امت اسلامی دانست و اظهار داشت: سیاسیون باید توجه داشته باشند با تشکیل امت اسلامی است که ما می توانیم قدرتمند شویم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز همه ما به سمت تشکیل امت اسلامی در حال حرکت هستیم و اربعین در تحقق این هدف پیشگام است؛ لازمه تشکیل امت اسلامی آن است که ایرانی، عراقی، پاکستانی، افغانستانی و غیره در کنار هم برای دفاع از مسلمانان و مظلومان منطقه بجنگند و مبارزه کنند و ما امروز این امر را در منطقه می بینیم.

وی افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها از تشکیل امت اسلامی سخن به میان آوردند ولی متاسفانه در میان سیاستمداران و فرهنگ عامه جامعه این سخنان غریب ماند؛ مسلمانان اگر تعدادشان به یک میلیارد برسد ولی امت نشوند نباید انتظار فرج داشته باشند.

اربعین مصداق تشکیل امت واحده

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه اربعین مصداق امت واحده است، اظهار داشت: اربعین بر محور یک ویژگی و یک هدف مشترک شکل گرفته است چرا که به فرمایش امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین نشانه مومن است؛ بنابراین در پیاده روی اربعین مسلمانان در حال نشان دادن ایمان خودشان هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز دشمنان درصدد نابودی انقلاب و منافع ملی کشورمان هستند زیرا می دانند منافع ملی در گرو تامین منافع امت اسلامی است، ابراز کرد: ما جزئی از امت بزرگ اسلامی هستیم که در اطراف کشورمان شکل گرفته است، ما با همین امت بزرگ متحد و قدرتمند می شویم و می توانیم منافع خودمان را تامین کنیم.

وی افزود: کسانی که علیه شکل گیری امت بزرگ اسلامی فریاد سر می دهند و ما را از پیکره امت جدا می کنند و مانع امت شدن جامعه هستند همین ها منافقانه شعار تعامل با دیگران سر می دهند اینان آخر دورویی و نفاق و در حالت خوش بینانه آخر نفهمی و جهالت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: مسؤولان اگر به فکر جیب مردم هستند باید حرکت جامعه را به سمت تشکیل امت اسلامی سوق دهند اما اگر به فکر جیب بری هستند که توقعی از آنان نمی رود.

اربعین نوید شکل گیری تمدن نوین اسلامی

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اربعین جلوه ای از شکل گیری امت اسلامی و نوید بخش شکل گیری تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: امام زمان(عج) هنگامی یاری می شود که امت اسلامی شکل بگیرد.

وی افزود: اگر امت از جامعه اسلامی حذف شود سیاسی بودن دین بی معنا خواهد بود، نخستین کسی که علیه شکل گیری امت اسلامی شعار داد و حقیقت امت را انکار کرد یزید ابن معاویه بود تا کسی به جایگاه امام توجه نکند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه امام راحل بارها از امت اسلامی سخن به میان آوردند، اظهار داشت: دشمنان برای اینکه از شکل گیری هسته مرکزی امت جلوگیری کنند بین دو کشور ایران و عراق 8 سال جنگ به راه انداختند تا شیعیان این دو کشور با هم متحد نشوند.

استاد حوزه علمیه افزود: امام راحل فرمودند: بعد از این جنگ دو ملت ایران و عراق بر محور عتبات و وجود مقدس ائمه هدی به هم متصل می شوند و قدرتی ایجاد می کنند که نیاز به هیچ کشور دیگری نیست؛ کسی حدس نمی زد این پیش بینی امام چگونه محقق می شود و امروز ما می بینیم که معجزه اربعین در حال تشکیل هسته مرکزی امت اسلامی و فروپاشی مرزهای سیاسی و جغرافیایی است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom
۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
مسوول جیب بر مثل کی؟؟
پینوکیو
2
0
محبوبه
|
۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
خیلی جالب اشاره کردید