۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۲۴۸۷۵
حجت الاسلام احمدزاده تشریح کرد؛

ویژه برنامه های بقاع متبرکه خراسان رضوی در دهه آخر صفر + فیلم

ویژه برنامه های بقاع متبرکه خراسان رضوی در دهه آخر صفر + فیلم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی از برگزاری ویژه برنامه های دهه آخر صفر در در بیش از ۸۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد احمدزاده؛ مدیرکل اوقاف خراسان رضوی در نشست خبری دهه وقف، این دهه را فرصتی برای تجلیل و گرامیداشت سنت پیامبر (ص) دانست و گفت: ایشان ابتدا با ایجاد وقف این سنت حسنه را در اسلام پایه گذاری کردند و ائمه(ع) نیز همین روش را در پیش گرفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این که انسان برای حیات ابدی نیازمند توشه ای ابدی است، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در روایتی فرمودند وقتی بنی آدم می ميرد ، دفتر عملش بسته می شود، مگر در سه مورد؛ صدقه جاريه، علمی كه از آن استفاده شود و فرزند صالحی كه برايش دعا كند.

وی خاطرنشان کرد: از چهارم تا سیزدهم آبان ماه، دهه وقف نامگذاری شده و در روزشمار دهه وقف نیز هر روز به یک موضوع مرتبط نامگذاری شده است.

حجت الاسلام احمدزاده افزود: همه این عناوین به نوعی در وقف وجود دارند؛ البته در این ده روز برجسته تر به آن پرداخته می شود.

وی اظهار کرد: در این دهه ۴۵ نشست علمی صنفی با حضور اصناف مختلف از جمله حوزویان، بازاریان، دانشگاهیان برگزار می شود؛ همچنین ۴۹ ایستگاه با هدف آشنایی مردم با چگونگی ایجاد وقف با حضور روحانیون و افراد آگاه به مسائل وقف برپا می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برپایی همایش یاوران وقف به منظور تکریم اصحاب وقف در دو سطح شهرستانی و استانی؛ گفت: در این همایش از ۴۰ نفر از اصحاب وقف و بقاع متبرکه چون خادمان، شوراهای فرهنگی و قرآنی، مدیران بقاع، متولیان، اصحاب رسانه، مدیران و کارکنان موقوفات تجلیل می شوند.

وی مجموع برنامه های دهه وقف را عاملی در جهت آشنایی مردم با سنت حسنه وقف دانست و افزود: برای ایجاد وقف دفاتر مشاوره در تمامی شهرستان های استان که دارای اداره اوقاف هستند راه اندازی شده؛  همچنین دفتر دائمی وقف در اداره کل از سال ۹۰فعال است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص افتتاح پروژه های عمرانی گفت: ۱۰ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰۰ کیلووات در این دهه افتتاح می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه ۵ روز آخر دهه وقف با ۵ روز دهه پایانی صفر و ایام شهادت امام رضا (ع) همراه شده، برنامه هایی به این منظور توسط اداره کل در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برگزاری مراسم رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در بیش از ۸۰ بقعه متبرکه، برگزاری اجتماع لبیک یا رسول الله(ص) در ۳۶ بقعه متبرکه، برگزاری مراسم شهادت امام رضا (ع) در ۹۶ بقعه متبرکه و قرائت زیارت از راه دور پیامبر (ص) در ۴۳ بقعه متبرکه از جمله برنامه هایی است که برای ایام پایانی ماه صفر در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام احمدزاده خاطرنشان کرد: ۶۴ ایستگاه در مسیرهای منتهی به مشهد در بقاع متبرکه و مساجد بین راهی به زائران پیاده خدمت گذاری می کنند؛ همچنین ۱۴ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان برپا می شود./۸۶۱/د102/ب1

تعداد بازدید : 11
ارسال نظرات