۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۲۴۸۷۶
حجت الاسلام والمسلمین اختری:

عدم خیرخواهی در رسیدگی به امور مردم خیانت است

عدم خیرخواهی در رسیدگی به امور مردم خیانت است
عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به ضرورت توجه مسؤولان به مسأله خیرخواهی گفت: طبق روایات عدم خیرخواهی در رسیدگی به امور مردم خیانت به خداوند و رسول خداوند(ص) است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با تسلیت ایام رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسین مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: ما باید از سیره نورانی این بزرگواران الگو گرفته و زندگی خود را حول محور مبانی ایشان اداره کنیم.

وی یکی از مسائل مهم و واجب بسیار با اهمیت که باید مورد توجه مردم و مسؤولان قرار بگیرد را مسأله «نصح و خیرخواهی برای خداوند، پیامب اکرم(ص)، ائمه معصومین(ع) و جامعه اسلامی» دانست و ادامه داد: نصح تنها به معنای نصیحت نیست، بلکه نصیحت و تذکر به دیگران از جمله مصادیق خیرخواهی به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به توجه آیات و روایات به مسأله خیرخواهی تأکید کرد: خیرخواهی همه زمینه ها اعم از جهاد و دفاع و مواردی از این قبیل را شامل می شود؛ به عنوان مثال هنگامی که پیامبر خدا(ص) برای جهاد حرکت کنند همه باید از باب خیرخواهی در رکاب ایشان قرار گیرند و کسانی که به علت داشتن عذر از شرکت در جهاد معذورند، تنها در صورتی عذرشان پذیرفته می شود که در پشت جبهه اعمال خیرخواهانه و به نفع پیامبر اکرم(ص) انجام دهند.

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه طبق روایات، پیامبر اکرم(ص) حق را آشکار کردند و تنها در راستای خیرخواهی گام برمی داشتند، خاطرنشان کرد: همه انبیا و اوصیای الهی خیرخواه بوده اند؛ امروز نیز هر کس مسؤولیتش سنگین تر باشد، بر او واجب تر است تا برای مردم خیرخواهی بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان باید نسبت به یکدیگر خیرخواهی داشته باشند، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی نورانی فرمودند «همه دین عبارت از خیرخواهی است»، بنابراین همه مسؤولان باید به این مسأله توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری عنوان کرد: امام صادق(ع) فرمودند «خیرخواهی کنید برای خدا در میان خلق خدا، زیرا هیچ عملی در هنگام ملاقات خداوند برتر و بهتر از مسأله خیرخواهی برای مردم نخواهد بود»؛ طبق روایات عدم خیرخواهی در رسیدگی به امور مردم خیانت به خداوند و رسول خداوند(ص) است.

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه طبق روایات اگر مسؤولی حاجت مردم را رد کرده و بدان توجه نکند، رحمت خداوند را رد کرده است، ابراز داشت: خیرخواهی زمینه هدایت را فراهم کرده، موجب انذار و بیم دادن شده و سبب رفع مشکلات مردم خواهد شد./پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
درباره مشروطه بیشتر اطلاع رسانی نمایید.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
درباره مشروطه بیشتر اطلاع رسانی نمایید.
1
0