۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۲۴۸۹۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

پیاده روی اربعین حسینی همه توطئه‌های دشمن را خنثی کرد + فیلم

پیاده روی اربعین حسینی همه توطئه‌های دشمن را خنثی کرد + فیلم
آیت الله نمازی گفت: امروز علیرغم همه توطئه‌های دشمن برای ایجاد اختلاف بین ایران و عراق، پیاده روی ده‌ها میلیونی اربعین حسینی همه توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، با اشاره به وجه اشتراک بین سالروز رحلت پیامبراکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) گفت: هرسه این بزرگواران با سم به شهادت رسیدند.

وی با گرامیداشت دهه وقف از چهارم تا سیزدهم آبان از وقف به عنوان یکی از احکام مهم سیاسی اجتماعی و فرهنگی نام برد و افزود: اسلام به انسان‌ها اجازه داده است تا با وقف بخشی از اموال خود برای آخرت سرمایه گذاری کنند و آثار و دستاورد‌های آن را در دنیای آخرت برداشت کنند.

آیت الله نمازی به برخی از موارد وقف در جامعه اشاره کرد و از وقف ملک و سرمایه و درآمد برای تربیت عالمان دین به عنوان یکی از این موارد نام برد و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه همیشه در خط مقدم دفاع از اسلام قرار داشته اند و دارند و اسلام بعد از ۱۴ قرن به وسیله علما و فقها و صلحا و اساتید حوزه‌های علمیه به ما رسیده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان عدم گرایش نسل جوان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه را یکی از چالش‌های امروز نام برد و گفت: اگر امروز شهرستان کاشان دار دارالمومنین است برای این است که علمای بزرگ و مرجع تقلید و صاحب رساله و صاحب نفس در این شهرستان زیسته و فرزندان کشور را تربیت کرده اند.

آیت الله نمازی تعصب به دین و عزاداری‌ها را از برکات حوزه‌های علمیه دانست و اظهار داشت: یکی از موارد و اولویت نخست وقف برای تحصیل جوانان در حوزه‌های علمیه است و کسانی که تمکن مالی دارند وارد این عرصه شوند.

وی وقف برای برگزاری مراسم عزاداری، ازدواج جوانان، اعزام زوار به کربلا و عتبات عالیات، آزادی زندانیان، تأمین مسکن نیازمندان و درمان بیماران صعب العلاج را در اولویت‌های نخست دانست و گفت: کسانی که تمکن مالی دارند می‌توانند در این زمینه وقف کنند تا مشکلات جامعه حل شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با توصیه به رؤسای ادارات برای ادای حق وقف ادارات این شهرستان، یادآور شد: زمین تعداد زیادی از ادارات کاشان وقف است و مستاجر اداره اوقاف و امور خیریه هستند، اما نسبت به پرداخت اجازه خود بی توجه هستند.

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به سالروز شهادت آیت الله حاج مصطفی خمینی (ره) گفت: هزینه انقلاب اسلامی شهادت آیت الله حاج مصطفی خمینی (ره) بود و خداوند با شهادت ایشان امام و امت را امتحان کرد.

وی در ادامه اربعین حسینی در آینده را عامل انسجام مسلمانان و مستضعفان خواند و افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام شعار کربلا کربلا می‌آییم را سر می‌دادند که این شعار در آن دوره که صدام از سوی غرب و شرق و آمریکا حمایت می‌شد برای برخی قابل درک نبود، اما امروز بعد از ۳۰ سال این شعار محقق شده است و کربلا در اختیار ملت ایران و شیعیان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امروز علیرغم همه توطئه‌های دشمن برای ایجاد اختلاف بین ملت و دولت و دو کشور ایران و عراق، پیاده روی ده‌ها میلیونی اربعین حسینی همه توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است.

به گفته وی براساس آیات و روایات مسأله اربعین همه مرز‌ها و کشور‌های اروپا و آمریکا را در خواهد نوردید و جهان را فتح خواهد کرد.

آیت الله نمازی درادامه به مسؤولان شهرستان به ویژه کمیته بحران شهرستان در رابطه با بارندگی امسال هشدار داد و متذکر شد: مسؤولان شهرستان کاشان از هم اکنون باید آماده مقابله با هرگونه حادثه‌ای باشند تا شاهد خسارت به مردم نباشیم./۱۳۰۷/پ202/ب1
تعداد بازدید : 8

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات