۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۲۴۸۹۴
حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی:

کسب و استفاده از مال حرام مانع استجابت دعا می شود

کسب و استفاده از مال حرام مانع استجابت دعا می شود
نماینده ولی فقیه در سوریه شرط استجابت دعا را پاک بودن شکم از حرام بیان کرد و گفت: کسی که می خواهد دعایش مستجاب شود ابتدا غذا و کسب خود را پاک و طاهر کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی، نماینده رهبر انقلاب در سوریه در خطبه های نماز جمعه این هفته دمشق که در حرم حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد، در ادامه مباحث هفته های گذشته خود پیرامون معارف دعا، بیان داشت: دعا کردن فقط وسیله رسیدن به آرزوهای ما نیست بلکه وسیله ای ست برای ارتباط بنده با معبود همان طور که در روایات ما آمده است استجابت یکی از ثمرات دعا است و نفس دعا و تضرع از خدای متعال، خود نعمت است.

وی ادامه داد: اولین شرط استجابت دعا، معرفت داشتن نسبت به کسی است که از او درخواست می کنیم، امام صادق علیه السلام در جواب کسانی که از ایشان پرسیده بودند چرا دعایمان مستجاب نمی شود فرمودند چون شما از کسی درخواست می کنید که نسبت به او شناخت و معرفتی ندارید.

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی شرط دوم استجابت دعا را حضور قلب و رقت قلب دانست و بیان کرد: قلب انسان هنگام تضرع در درگاه خدای متعال باید خاشع شود لذا رقت قلب در استجابت دعا تاثیر دارد.

وی شرط سوم استجابت دعا را پاک بودن شکم از حرام بیان کرد و ابراز داشت: در روایات ما بسیار بر این موضوع مهم تاکید شده است چنانچه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند کسی که میخواهد دعایش مستجاب شود ابتدا غذا و کسب خود را پاک و طاهر کند.

نماینده ولی فقیه در سوریه در بخش دوم خطبه خود با اشاره وقایع پایانی ماه صفر، بیان داشت: سالگرد وفات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله یادآور عظمت این شخصیت باشکوه است که خدای متعال در وصف ایشان در قرآن خود فرمودند: انک لعلی خلق عظیم.

وی ادامه داد: رسول خدا طبق صریح آیه قرآن حریص بر هدایت امت و انسان ها بود و تلاش می کرد همه را به راه خیر و سعادت برساند که این نشان از محبت و رأفت والای حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله است. لذا مصیبت فقدان این شخصیت عظیم، به معنای واقعی کلمه مصیبت است و باید به عزاداری و بکاء پرداخت.

نماینده ولی فقیه در سوریه همچنین با اشاره به ایام شهادت امام حسن مجتبی و حضرت علی بن موسی الرضا علیهماالسلام در مورد شخصیت این بزرگواران مطالبی را بیان نمود.

محمد قمین
ارسال نظرات