۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۲۴۸۹۶
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

مقابله با ظالم دستور همیشگی اسلام به مسلمانان است

مقابله با ظالم دستور همیشگی اسلام به مسلمانان است
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: اسلام همواره به ما دستور داده است که تسلیم افراد ظالم و زورگو نباشیم و ظالمان نباید بر مسلمانان حاکم شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته اصفهان، با اشاره به چهارم آبان‌ماه سالروز افشای قانون کاپیتولاسیون توسط امام خمینی، گفت: قانون کاپیتولاسیون نشان دهنده اوج قدرت آمریکا در کشور ما بود، اما امام خمینی نسبت به این قانون ننگین اعتراض کردند و به همین دلیل هم به ترکیه تبعید شدند.

وی با بیان اینکه بعد از هرسختی آسانی هست، اظهار کرد: در نهایت اعتراض امام خمینی نسبت به این قانون و اقدامات ایشان علیه کاپیتولاسیون به نتیجه رسید و آمریکا موفق به اجرای کاپیتولاسیون در کشور نشد، امروز به برکت انقلاب اسلامی نه تنها چنین قوانینی در کشور وجود ندارد بلکه اگر خطایی از آمریکا سر بزند با آنها برخورد می‌کنیم و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

آیت الله طباطبایی نژاد، با تأکید بر اهمیت مقابله با استکبار و ظلم، خاطرنشان کرد: اسلام همواره به ما دستور داده است که تسلیم افراد ظالم و زورگو نباشیم و ظالمان نباید بر مسلمانان حاکم شوند، این مسأله دغدغه ائمه معصومین(ع) بوده است، اگر مردم با ائمه اطهار(ع) در مسیر مبارزه با ظلم همراهی می‌کردند هیچ وقت حاکمان ظالم و مستکبر بر مسلمانان حاکم نمی‌شدند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به ظلم ستیزی ائمه معصومین(ع) تصریح کرد: همه حرکت‌های امامان ما در راستای مقابله با ظلم بوده است، صلح امام حسن مجتبی(ع) و پذیرش ولایت عهدی توسط امام رضا(ع) در همین راستا بود و اگر ایشان با هشیاری این اقدامات را انجام نمی‌دادند مکر و نیرنگ دشمنان مشخص نمی‌شد.

وی به فرا رسیدن دهه وقف اشاره کرد و گفت: وقف یکی از سنت‌های حسنه اسلام است که ائمه معصومین(ع) نیز در این زمینه پیشگام بوده‌اند، می‌توان پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) را پایه‌گذار وقف دانست و ایشان خود از واقفان بزرگ اسلام هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه وقف یکی از بهترین صدقه‌های جاریه است، عنوان کرد: وقف یکی از چشمه‌های جاری خیرات پس از مرگ، برای انسان عنوان شده است، نظام مقدس اسلامی توجه خاصی به مسأله وقف دارد و مراقبت جدی در زمینه اجرای صحیح نیات واقفان صورت می‌گیرد./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات