۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۶۲۴۹۰۶
امام‌جمعه ارومیه:

ایجاد عدالت اجتماعی در مدارس اولویت آموزش و پرورش باشد

ایجاد عدالت اجتماعی در مدارس اولویت آموزش و پرورش باشد
امام‌جمعه ارومیه گفت: نباید به گونه‌ای باشد که آینده مناسب در مدارس غیرانتفاعی تضمین شود ولی افراد ضعیف از این امکانات باز بمانند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه باید در حوزه آموزش و پرورش دقت لازم به کار برده شود، اظهار داشت: مسئولان این وزارت باید در خصوص تربیت دانش آموزان دقت لازم را داشته باشند.

وی افزود: دانش آموزان از رفتار معلمان درس می‌گیرند و به همین سبب باید معلمان به تربیت خود اهمیت دهند چراکه تدریس برای دانش آموزان باید با الگو از خوش رفتاری انجام شود و این امر دقت زیادی لازم دارد.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: در احادیث و متون دینی هم بر لزوم تعلیم و تربیت نفس معلمان قبل از آغاز تدریس تاکید شده است آنان ابتدا باید به تربیت خود توجه کنند سپس به دیگران.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه باید در مدارس عدالت اجتماعی رعایت شود، گفت: مخالف مدارس غیر انتفاعی نیستیم ولی نباید به گونه‌ای باشد که آینده مناسب در این مدارس تضمین شود ولی افراد طبقه ضعیف و متوسط از این امکانات باز بمانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: از آموزش و پرورش انتظار می‌رود که در ایجاد عدالت آموزشی دقت داشته و به این موضوع ورود کند و حتما باید به تمام عواقب اقدامات خود دقت داشته باشد.

وی در خصوص مشکلات کشاورزی و کشاورزان تاکید کرد: نبود بازاریابی مناسب برای محصولات کشاورزی عامل اصلی مشکلات در این حوزه است و جدیت در این امر بسیار ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: ایجاد تعاونی های مناسب و پایانه‌های صادراتی قوی، مشارکت مسئولان دولتی و خصوصی، اساتید دانشگاهی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از راهکارهای حل این معضل است.

امام جمعه ارومیه گفت: اساتید قابل توجهی در حوزه کشاورزی وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت‌ها مسائل و مشکلات اسفناک حوزه کشاورزی حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرا رسیدن فصل بارش، تاکید کرد: مسئولان باید برای مدیریت بارش‌ها و کم بارشی چاره اندیشی کرده و برنامه کاملی داشته باشند تا مانند سال‌های گذشته مروم دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه در زندگی باید از ریخت و پاش جلوگیری شده به قناعت توجه شود، افزود: برای مقابله با وضعیت فعلی اقتصاد کشور باید نسبت به کنترل هزینه‌های زندگی دقت داشته و از اسراف و خرج زیاد دوری کنیم.

وی در این باره تاکید کرد: توجه به بزرگی و مجهز بودن منازل و ادارات نماد بارز اسراف است و باید زندگی ائمه و بزرگان دین الگو زندگی بوده و در چارچوب فعالیت و زندگی آن‌ها زندگی کنیم.

به گفته امام جمعه ارومیه برخی ادارات دارای اموالوو زمین‌های زیادی هستند و از ارائه به دیگر سازمان‌ها خودداری می‌کنند ولی باید بدانند این هدر دادن بیت‌المال است و باید در اختیار همگی قرار گیرد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات