۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۶۲۴۹۰۹
امام جمعه موقت اردبیل:

وقف احیاساز تمامی خیرات است

وقف احیاساز تمامی خیرات است
امام جمعه موقت اردبیل گفت: وقف خیرات مهم و ویژه‌ای است که ویژگی‌های منحصربفردی دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن عابدیان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به لزوم رعایت تقوا در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی اظهار داشت: هر ملتی حرکتش بر اساس تقوا باشد و تقوا را در زندگی فردی و اجتماعی خود معیار و ملاک قرار دهد، خداوند گشایش و فرج را در ساحت های مختلف زندگی‌اش ایجاد می کند.

وی گفت: اگر امتی با خدا باشد دیگر ترسی از ابر قدرت ها نخواهد داشت همچنان که در شکافته شدن دریا بر قوم حضرت موسی، اعتماد به خداوند بود که کار آن‌ها را به پیش برد؛ آن زمان، اعتماد به خداوند موجب شد تا در برابر فرعون که ابرقدرت زمان بود، نهراسند و به پیروزی برسند اکنون نیز ما در برابر ابر قدرت زمان که آمریکاست با توکل بر خداوند، پیروز میدان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام عابدیان افزود: انسان فطرتا در پی تعامل است و هیچ عاقلی آن را نفی نمی کند اما تعامل با شخصی که روحیه استکباری دارد، انسان را به منزله گاو شیر ده می خواهد و توطئه می کند تا ریشه او را از بین ببرد، بر خلاف سیره عقلاست. لذا آقای روحانی هم تصریح کرد که تعامل با این دولت مستکبر، دیوانگی است.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: آمریکا، قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی است. حضرت امام فرموده بودند "رابطه ما با آمریکا، رابطه گرگ و میش است" لذا در نتیجه می بینیم که هیچ گاه مستضعف نمی‌تواند با مستکبر رابطه داشته باشد مگر اینکه طرف مقابلش دست از استکبار خود بردارد. در مقابل چنین کشوری تقابل لازم است نه تعامل.

وی افزود: ما در تمام دوره‌های بعد از انقلاب با اکثریت کشورها تعامل داشته‌ایم لیکن امروز آن چیزی که بیشتر از تعامل با دنیا برایمان مفید است، تعامل با یکدیگر است. این سخن بدین معنا نیست که ما از مواضع خود عقب نشینی کنیم؛ ما باید در ضمن حفظ اعتقادات صحیح خود، در زیر سایه رهبر معظم انقلاب، تعامل و انسجام درونی خود را تقویت کنیم و به صورت متحد با توان داخلی بر مشکلات غلبه کنبم.

وی با تقدیر از عمل شجاعانه بازیکن پرسپولیس اظهار کرد: در این راستا آقای ترابی در زمانی که برخی از هم لباس های او و سلبریتی ها غوغای تجمل، تبرج و مخالفت از ارزش ها به راه انداخته اند، قهرمانانه شعار خود را اعلام کرد که "تنها راه نجات کشور، اطاعت از رهبری است".

حجت‌الاسلام عابدیان در خاتمه با گرامیداشت هفته وقف گفت: وقف، خیرات بسیار مهم و ویژه ای است که ویژگی های منحصر به فردی دارد. وقف می‌تواند تمام خیرات را احیاء کند و در قالب هرکدام از آنها تحقق پیدا کند و هرکس می تواند با هر سلیقه‌ای در ساحت‌های مختلف اقدام به وقف کند.

امام جمعه موقت اردبیل بیان کرد:وقف ثروت زیادی هم نمی خواهد و  هرکس با هر تمکن مالی می‌تواند اقدام به وقف کند.

وی افزود: مناسب است اداره کل اوقاف و امور خیریه صندوق‌هایی در فضای حقیقی یا امکاناتی را در فضای مجازی فراهم آورد تا هرکس با هر تمکن مالی بتواند در وقف مشارکت کند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات