۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۲۴۹۱۲
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «آشیانه مهر» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «آشیانه مهر» منتشر شد
کتاب «آشیانه مهر» در صدد است تا با ارائه راهکارهای علمی و عملی برای زوج های محترم، راهی نورانی مقابل آنها قرار دهد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «آشیانه مهر (اصول و کلید‌هایی از زندگی زناشویی)» اظهار داشت: کتاب «آشیانه مهر» در صدد است تا با ارائه راهکار‌های علمی و عملی برای زوج‌های محترم، راهی نورانی مقابل آن‌ها قرار دهد، تا در بستر آن بتوانند به رشد و بالندگی، و نیز به تکامل اخلاقی و معنوی دست یابند، و بهترین و پاکترین زندگی‌ها را در کنار یکدیگر رقم بزنند.

وی گفت: یکی از آسیب‌هایی که خانواده‌های ما را تهدید می‌کند، جداکردن زن و مرد از کانون خانواده و نگاه یکجانبه جنسیّتی به حقوق مرد یا زن است. چنین نگاهی نه تنها از روی انصاف و بر اساس واقع گرایی نیست، بلکه می‌توان نام نگاه «قبیلگی» و «متعصّبانه» را بر آن گذاشت که نگاهی کاملاً ناقص و یک جانبه به ارکان خانواده دارد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بعضی، آن چنان دم از حقوق زن می­زنند، که گویی مرد‌ها ذاتا موجودات ظالم و خشنی هستند که هیچ احترام و ارزشی برای خانم‌ها قائل نیستند. در این میان عدّه‌ای احساس تکلیف کرده اند تا با ارائه راهکار‌های مختلف و تصویب قوانین عجیب و غریب، در مقابل این موجودات خشن بایستند و حقوق از دست رفته خانم‌ها را بازیابی کنند! برخی دیگر هم با سوء استفاده از حقوق و جایگاه مرد، چنان تصویر مرموزی از زن ارائه می‌دهند که گویی موجوداتی موزی‌تر و بهانه گیرتر از خانم‌ها بر روی زمین قدم نگذاشته، و با یکدیگر تبانی کرده اند تا علیه مرد‌ها دست به شورش بزنند!

وی افزود: اشتباه بزرگ چنین افرادی، فراموشی خانه و خانواده، و همچنین فراموشی ویژگی‌های متفاوت و در عین حال مکمّل هر یک از زن و مرد است. زن ومرد، دو رکن از کانون مقدّس خانواده هستند و در بستر خانواده به نیاز‌های یکدیگر پاسخ می‌گویند.

پهلوانی اظهار داشت: جداکردن زن و مرد از کانون خانواده، و همچنین نگاه جزیره‌ای به هر یک از آن ها، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه بنیان خانوده را هم به فراموشی می‌کشاند و چنین بنیان محترم و مقدّسی را در معرض فروپاشی قرار می‌دهد.

وی به معرفی کتاب «آشیانه مهر (اصول و کلید‌هایی از زندگی زناشویی)» پرداخت و افزود: این کتاب نوشته احمد نباتی است که در جامعه الزهرا (س) تهیه شده و در انتشارات این نهاد حوزوی به چاپ رسیده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: کتاب «آشیانه مهر (اصول و کلید‌هایی از زندگی زناشویی)» با ۲۳۱ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۳ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۲/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات