۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۶۲۴۹۱۸
امام جمعه موقت بوشهر:

عظمت حماسه پیاده‌روی اربعین سبب شگفتی جهانیان شد

عظمت حماسه پیاده‌روی اربعین سبب شگفتی جهانیان شد
امام جمعه موقت بوشهر گفت: در حرکت پیاده‌روی اربعین حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در کربلای ولایت حسینی متبلور و عظمت حماسه پیاده‌روی اربعین سبب شگفتی جهانیان شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر محبت به اهل بیت(ع) را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: عشق و محبت به اهل بیت(ع) خیلی کارساز و زمینه رشد و کمال انسان را در ابعاد گوناگون فراهم می‌کند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تسلیت  سالروز وفات پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بر حضور در مجالس عزاداری دهه پایانی ماه صفر تاکید کرد و گفت: حضور در آئین و مراسم ائمه اطهار(ع) از جهات گوناگون دارای آثار و برکاتی است که باید از این فرصت‌ها بهره جست.

وی با اشاره به حماسه اربعین حسینی در کربلای معلی افزود: در مراسم اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) میلیون‌ها انسان آزاده به ‌دور از تفکرات، اعتقادات، مذهب و دین از سراسر جهان حضور داشتند و محبت خود را به خاندان ائمه اطهار(ع) نشان دادند.

امام جمعه موقت بوشهر حرکت پیاده‌روی اربعین امام حسین(ع) را جهانی دانست و خاطر نشان کرد:در حرکت پیاده‌روی اربعین حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در کربلای ولایت حسینی متبلور و عظمت  حماسه پیاده‌روی اربعین سبب شگفتی جهانیان شد.

حجت‌الاسلام دشتی با تاکید بر توجه به فرهنگ وقف در جامعه تصریح کرد: باید وقف در عرصه علم، دین، ارزش‌های اجتماعی توجه به محرومان  مورد توجه و در سبد هزینه‌ای همه مردم  قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه مسیر حرکت فرهنگی باید بیشتر ترویج و پررنگ‌تر شود تاکید کرد: انسان‌ها در مسیرخیرخواهی و ارزش‌های الهی باید فرهنگ وقف را در برنامه‌های زندگی خود قرار دهند.

وی، وقف را صدقه جاریه دانست و افزود: وقف مصداق بارز صدقه جاریه و عملی ماندگار در زندگی انسان‌ها است چراکه انسان  در وقف میراث ماندگاری از خود به یادگار می‌گذارد که منشا خیرات و خدمات زیادی در جامعه می‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر این نکته که باید در راه ارزش‌های اجتماعی و دینی قدم برداشته شود گفت: در سبد هزینه زندگی باید در راه حفظ ارزش‌ها و  توسعه خیرخواهی در جامعه تلاش شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت روز نوجوان و بسیج دانش آموزی بیان کرد: 8 آبان روز شهادت بسیجی نوجوان شهید فهمیده است که از همه دست‌اندرکاران امور نوجوانان جامعه از جمله آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی که برای این قشر زحمت می‌کشند قدردانی می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتی، تربیت انسان‌ها را از دوره نوجوانی دانست و تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی یک نوجوان با حرکت تربیتی و ارزشی خود یک سمبل و نماد شد و این در حالی است که بسیاری از نوجوانان در دوران جنگ با دست کاری شناسنامه خود راهی جبهه‌ها می‌شدند که این مهم ناشی از یک نوع تربیت خانوادگی و اجتماعی است که  جهاد، دین و اعتقادات را باارزش می‌دانستند.

وی، با تاکید بر توجه به تربیت اجتماعی و ارزشی نوجوانان افزود:دیدگاه‌ها و افکار نوجوانان، انگیزه‌های علمی، نشاط معنوی، نشاط  علمی دانش آموزان باید مورد توجه قرار بگیرد که با چه آمالی زندگی می‌کنند.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر تعامل بسیج و آموزش و پرورش برای تریبت دانش آموزان بر اساس تراز انقلاب اسلامی گفت: نوجوانان نیاز به تربیت و تربیت نیاز به هزینه کرد دارد و در این راستا خانواده‌ها باید توجه ویژه کنند.

وی با قدردانی از حرکت‌های سنجیده جوانان در عرصه‌های اجتماعی و ورزشی خاطر نشان کرد: یک جوان در صحنه ورزشی، در جایی که  دیگران قصد دارند محیط ورزشی را به فساد بکشانند در یک عمل قابل تقدیر ، بصیرت خودش را با یک حرکت ارزشمند نشان می‌دهد.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه حرکت‌های ارزشی ورزشکاران مردم را به جامعه امیدوار می‌کند افزود: در جامعه ورزشی، از این نوع جوانان بسیار وجود دارد که ضمن تقدیر از حرکت سنجیده ورزشکاران زمینه امیدواری و تحول جامعه را فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام دشتی بیان کرد: این عمل‌های سنجیده  جوانان در عرصه‌های ورزشی قابل تقدیر است به ویژه زمانی که در کنار آن بصیرت، دین، تبعیت از رهبر معظم انقلاب  اسلامی و ارزش‌های انقلابی دیده می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: حرکت‌های ارزشی این نوع جوانان ورزشکار که در جامعه فراوان است نشان از تربیت اسلامی آنان است.

وی بیان کرد:  این گونه جوانان و کسانیکه در محیط‌های هنری، بازیگری مبلغ ارزش‌های دینی و اجتماعی می‌شوند فعالیت و خدمات آنان ستودنی است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات