۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۲۴۹۲۱

بوشهر| حرکت بزرگ دسته‌جات عزاداری در سالروز رحلت پیامبر اکرم در بوشهر

بوشهر| حرکت بزرگ دسته‌جات عزاداری در سالروز رحلت پیامبر اکرم در بوشهر
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر گفت: حرکت بزرگ دسته‌جات عزاداری در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سید ناصر فاطمی با گرامیداشت دهه آخر ماه صفر به حماسه بی‌بدیل مسلمانان در پیاده‌روی اربعین حسینی پرداخت و اظهار داشت: مسلمانان در اربعین حسینی در کربلای معلی حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند و با وجود انواع توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، ولی مراسم اربعین حسینی با شکوه ویژه‌ای برگزار شد که نشان از اقتدار مسلمانان دارد.

وی با قدردانی از حضور مردم ولایت‌مدار بوشهر در مراسم ماه محرم و صفر افزود: در ایام ماه محرم مراسم سنتی عزاداری در نقاط مختلف با حضور دسته‌جات عزاداری برگزار و اوج این مراسم در عاشورا و اربعین حسینی متبلور شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر به مراسم دهه آخر ماه صفر پرداخت و با تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: جای جای بوشهر در غم جانسوز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) سیاهپوش و بیرق‌های سیاه در هر کوی و برزن بر سر در مساجد، حسینیه‌ها، منازل و اداره‌ها به اهتزار درآمده است.

وی با اشاره به اینکه مردم ارادتمند به خاندان ائمه اطهار (ع) در دهه آخر ماه صفر مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی و سنج و دمام  برگزار می‌کنند بیان کرد: در سالروز  رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) حرکت و تجمع دسته‌جات عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی ساعت 10 صبح از میدان قدس تا مصلی جمعه بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر تصریح کرد: ارادتمندان خاندان رسول گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در مراسم عزاداری 28 صفر  با قرائت زیارت‌نامه رسول گرامی اسلام (ص) از راه دور، سلام و ارادت ویژه خود را به پیامبر فضیلت و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) ابلاغ می‌کنند.

فاطمی به مراسم روز 30 صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) پرداخت و بیان کرد: ساعت 10 روز سه شنبه 7 آبان نیز دسته‌جات عزادار از میدان امام(ره) تا حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مراسم همراه با سینه‌زنی، عزاداری و قرائت زیارت امام رضا (ع) برگزار می‌شود تاکید کرد: در روز 28 و 30 صفر بعد از مراسم عزاداری نماز ظهر و عصر به امامت آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر اقامه می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات