۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۲۴۹۲۵

بوشهر| پیاده‌روی «ولایت» در استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر| پیاده‌روی «ولایت» در استان بوشهر برگزار می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در دهه آخر ماه صفر برنامه‌های متعدد مذهبی، سیاسی و فرهنگی از جمله پیاده‌روی «ولایت» در سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با گرامیداشت دهه آخر ماه صفر به خلق حماسه مسلمانان در مراسم اربعین حسینی در کربلا پرداخت و اظهار داشت: اربعین حسینی امسال با استقبال بی نظیر مسلمانان و دیگر ادیان الهی مواجه شد که طبق آمارهای موجود بیش از 3 میلیون نفر از ایران در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی موج جدیدی از حرکت مسلمانان راه اندازی شد خاطر نشان کرد: در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلای معلی نه تنها مسلمانان بلکه سایر ادیان الهی با وجود مشکلات و محدودیت‌های ترددی در این مراسم شرکت فعالی داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اربعین سید و سالار شهیدان را مقدمه‌ای برای اتحاد بیشتر جهان اسلام دانست و گفت: هر سال بر شور و شعور برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی افزوده می‌شود.

حجت الاسلام سروستانی به ویژه برنامه‌های ایام دهه آخر ماه صفر پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی ویژه دهه آخر ماه صفردر شهرهای مختلف استان بوشهر تدوین و عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مهم مذهبی و دینی توسط هیئت‌های مذهبی استان بوشهر ویژه سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) تدارک دیده شده است افزود: برنامه‌هایی ویژه  سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در استان بوشهر تدارک دیده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اعزام مبلغان به نقاط مختلف استان تصریح کرد: بیش از 700 مبلغ و مبلغه  اعزامی تا آخر ماه صفر در نقاط مختلف استان بوشهر فعالیت می‌‌کنند.

سروستانی از برگزاری مراسم پیاده‌روی ولایت ویژه سالروز شهادت امام رضا(ع) در استان خبر داد و بیان کرد: در سالروز شهادت ثامن‌الحجج، امام رضا(ع)  مراسم پیاده‌روی ولایت در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار می‌شود و مردم ارادتمند ائمه اطهار(ع) با شرکت در این آیین وفاداری خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری پیاده‌روی ولایت به مناسبت شهادت امام رضا (ع)در شهرستان دشتستان افزود: به این مناسبت مردم ولایت‌مدار دشتستان  با حضور در آیین پیاده‌روی ولایت، عشق و اخلاص خود را به امام رضا(ع) نشان می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در سالروز شهادت ثامن‌الحجج حضرت امام رضا(ع) همایش پیاده‌روی ولایت در شهرهای مختلف تا امام‌زاده‌ها برگزار که در این راستا پیاده‌روی ولایت در دشتستان به مسافت 15 کیلومتر از شهر برازجان تا امامزاده شاهزاده‌ ابراهیم(ع) برگزار می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات