۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۲۴۹۳۴
درخواست ۵۰۰ حقوقدان بسیجی کرمانشاهی؛

با باندهای نامشروع قدرت و ثروت در استان برخورد شود

با باندهای نامشروع قدرت و ثروت در استان برخورد شود
۵۰۰ نفر از حقوقدانان بسیجی استان کرمانشاه در نامه‌ای خطاب به رئیس کل دادگستری استان خواستار در اولویت قرار دادن تحقق مبارزه با فساد بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، 500 نفر از حقوقدانان بسیجی و انقلابی سراسر  استان کرمانشاه در نامه ای مطالبات خود را در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب از رئیس کل جدید دادگستری استان بیان کردند.

ای کسانی که ایمان آورده اید در حالی که گواه بر عدل و داد هستید همواره برای خدا قیام کنید و مبادا درگیری های حزبی شما را بر آن دارد که عدالت نورزید. عدالت ورزید که آن به تقوا نزدیک تر است و از خدا بترسید که خدا به آنچه انجام می دهید آگاه است.

فرمان خدا را بر پاى ندارد مگر آنکه در اجراى حق مدارا نکند و در برابر باطل فروتنى ننماید و از پى مطامع خود نرود.

تحقق عدالت گستری و مبارزه با فساد و مطالبه گری حقوق عامه  که از تأکیدات مقام معظم رهبری است در اولویت برنامه‌های کاری دادگستری استان قرار گیرد.

اگر بی‌توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ چهل‌ ساله نبود -که متأسفانه بود و خسارت‌بار هم بود- بی‌شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمانهای بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت. (امام خامنه ای (مدظله العالی) / بیانیه گام دوم انقلاب)

رئیس محترم دادگستری استان کرمانشاه

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام؛ انتصاب جنابعالی  به ریاست کل دادگستری استان کرمانشاه را همزمان با  نخستین سال آغاز گام دوم انقلاب و مدیریت جدید دستگاه قضایی کشور با آغاز اقدامات تحولی قوه قضاییه تبریک گفته و امیدواریم حضور شما در این سنگر خطیر نظام اسلامی و دستگاه قضایی استان منشاء برکات برای انقلاب و امید بخش گام های راسخ در رفع مشکلات و موانع موجود قضایی سطح استان باشد.

انتصاب شما به عنوان شخصیتی انقلابی و منتسب به خانواده معظم شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی انتظار مردم استان را برای تحقق اهداف ترسیم شده از سوی امام و رهبری برای قوه قضائیه در شرایط فعلی دو چندان کرده است که بخشی از آن اهداف در فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری (حفظه الله) به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی و در بیانیه گام دوم انقلاب به صراحت مطرح شده است که جمهوری اسلامی جز خدمت به مردم و افراشتن پرچم عدالت اسلامی، هدف و فلسفه‌ای ندارد و استقرار عدالت و مبارزه با فساد باید راهبرد اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران در چهل ساله دوم باشد.

لذا از آنجایی که جنابعالی به حمدالله صاحب اندیشه، تجربه، تخصص و تعهد توام با روحیه بسیجی و ایثار و از خودگذشتگی هستید، انتظار می‌رود در زمینه های  تحولی که مناسب با نیازهای فعلی  استان است، اقدامات شایسته را به عمل آورید تا در همزمانی آغاز مسئولیت جنابعالی با آغاز گام دوم انقلاب اسلامی شاهد اعتلای دستگاه قضایی استان کرمانشاه بیش از پیش باشیم.

امیدواریم آغاز فعالیت جنابعالی با تکیه بر تجربه‌ها و دستاوردها و رهنمودهای انباشته سال ها خدمت در سیستم قضایی استان  نوید دهنده تحوّلی متناسب با نیازها و پیشرفتها و تنگناها در دادگستری استان باشد تا دستگاه عدلیه استان با نفسی تازه و انگیزه‌ ای مضاعف و نظم و تدبیری حکمت‌آمیز، دوران جدیدی را که زیبنده‌ گام دوم انقلاب و مردم شهید پرور استان کرمانشاه است، شروع کرده و با قدرت و جدیت به پیش برد.

ریاست محترم کل دادگستری استان؛ همانطور که استحضار دارید انقلاب با عظمت ملت مسلمان ایران اسلامی دارای دستاوردهای بزرگی بوده است که یکی از این دستاوردها اصل اعتماد عمومی مردم نسبت به حاکمیت اسلامی است که ترویج فساد اداری، تبعیض، رانت، نقض حقوق عامه توسط برخی متولیان و امثالهم باعث تضعیف این اصل اعتماد عمومی نسبت به نظام اسلامی می شود که مقابله با این مصادیق از طریق رسیدگی های قضایی سریع و در عین حال دقیق  و بدون اطاله دادرسی جهت رضایت خداوند متعال، امام عصر (عج) و اجابت فرامین مقام معظم رهبری و حفظ اعتماد عموم مردم نسبت به نظام اسلامی و امید به آینده  مورد انتظار است.

از آن جایی که مردم استان کرمانشاه شاخصه انقلابی بودن خویش را در همه صحنه‌ها به اثبات رسانده اند، لذا این انتظار را نیز دارند که متولیان امور قضایی استان نیز از این ویژگی برجسته برخوردار باشند. بنابراین همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم ریاست محترم قوه قضاییه تصریح فرموده اند، به کارگیری و انتصاب «جوانان صالح، انقلابی، فاضل» و دارای تفکر و روحیه بسیجی و جهادی در ساختار دستگاه قضایی استان شهید پرور کرمانشاه مورد توقع حقوق دانان انقلابی است.

جناب آقای دکتر توسلی زاده؛ همچنان که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است، عدالت و مبارزه با فساد ‌لازم و ملزوم یکدیگرند. امروز کشور ما به فضائی نیازمند است که در آن همه‌ اقشار از صحت و سلامت ارتباطات حکومتی و امانت و صداقت متصدیان امور مالی و اقتصادی مطمئن بوده و احساس امنیت و آرامش و عدالت کنند.

اگر دست مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از امکانات بیت المال قطع نشود و اگر امتیازطلبان و زیاده‌خواهان پرمدعا و انحصارجو، طرد نشوند، سرمایه‌گذار و تولیدکننده و اشتغال‌طلب همه احساس ناامنی و نومیدی خواهند کرد و افرادی از آنان به استفاده از راه‌های نامشروع و غیرقانونی تشویق خواهند شد.

مبارزه بافساد البته هزینه‌های خودش را دارد؛ واکنش سریع و لاینقطع و آمادگی برای پرداخت هزینه و روحیه انقلابی و شجاعت و اقدام و مقاومت و دوری از شتابزدگی و شعارزدگی و تبعیض و ملاحظات سیاسی از لوازم آن است. بنابر این تحقق عدالت گستری و مبارزه با فساد و مطالبه گری حقوق عامه  که از تأکیدات مقام معظم رهبری است در اولویت برنامه‌های کاری دادگستری استان قرار گیرد.

 با شرح پیش گفته بدینوسیله راه کارها و مطالبات زیر جهت مقابله با فساد و برقراری عدالت در سطح استان به حضورتان پیشنهاد می‌شود.

1)تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در حوزه مطالبات معظم له از دستگاه قضایی و خدمت به مردم

2)استفاده و به کارگیری نیروهای صالح، پاکدامن، شایسته، جوان، با انگیزه و حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی در مناصب و مسؤلیت‌های دستگاه قضایی استان و بخش‌های وابسته به قوه قضاییه در استان

3)برخورد با سوء‌استفاده کنندگان از جایگاه مسئولیتی، باندهای نامشروع قدرت و ثروت، متجاوزین به حقوق بیت المال و ناقضان حقوق مردم

4)عدم ملاحظه اشخاص حقیقی و حقوقی در برابر ترازوی عدل و عدالت و معیار قانون

5)نظارت دقیق بر حسن اجرای قانون، برخورد با قانون شکنان  و اجرای مواد «قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد.»

6)احیای حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق اداری مردم

7)اجرای به هنگام و بدون تاخیر احکام و حدود الهی و برطرف شدن اطاله دادرسی که می تواند به تولید سرمایه اعتماد عمومی و ایجاد احساس امنیت در توده‌های مردم استان منجر شود

8)پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از ظرفیت نیروهای ارزشی و انقلابی و نهادهای مردمی اثر گذار همچون نهاد مقدس بسیج

9)تکریم و حفظ ارباب رجوع و مراجعین به دستگاه قضایی استان در تمامی بخش های دادگستری جهت ارتقای رضایتمندی بیش از پیش مردم از قوه قضاییه و نظام اسلامی و مردمی کردن دادگستری استان

10)ایجاد انگیزه، نشاط و روحیه جهادی در کارکنان دستگاه قضایی استان جهت خدمت جهادی به مردم شریف استان

11)ارتباط مستقیم و بلا واسطه با مردم جهت اشرافیت بر مشکلات حقوقی و قضایی مردم به منظور حل آنان

12) نظارت بر محاکم قضایی مرکز استان و به ویژه شهرستان های تابعه جهت خدمتگزاری بیشتر به مردم و اجرایی نمودن انتظارات پیش گفته

در پایان حقوق دانان بسیجی و انقلابی استان کرمانشاه، ضمن مطالبه جدی و فراگیر از دستگاه قضایی مبنی بر تقویت روند عدالت محوری و مبارزه با مفاسد در گام دوم انقلاب، آمادگی خود را برای حمایت قاطع و عملیاتی کردن تصمیم‌های بزرگ جنابعالی جهت تحقق عدالت اسلامی و مبارزه جدی با مفاسد در سراسر استان شهید پرور کرمانشاه اعلام داشته و امید می‌رود حضور جنابعالی در رأس دستگاه قضایی  استان، خون تازه ای را در این  سیستم جاری کند و باعث توسعه قضایی بیشتر، آسیب زدایی قضایی و مردمی تر شدن دادگستری استان شود و با ایجاد تحولات بنیادی نوید بخش آینده‌ای روشن در دادگستری کل استان باشید.

توفیق شما و همکاران انقلابی جدید شما را در مسیر عدالت گستری و عدالت طلبی و مبارزه فعال با مفاسد از خدای متعال مسالت داریم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات