۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۶۲۴۹۴۳
خطیب جمعه کیش:

دشمنان از نمود جهانی پیاده‌روی اربعین واهمه دارند

دشمنان از نمود جهانی پیاده‌روی اربعین واهمه دارند
خطیب جمعه کیش گفت:‌ پیاده‌روی اربعین از آن دست حرکت‌هایی است که دشمن از آن واهمه دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی سیدین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه امام رضا علیه‌السلام سه ویژگی برای اهل ایمان برشمرده‌اند، اظهار داشت: از نظر این معصوم (ع)، "سنه من ربه"، "سنه من نبیه"و "سنه من ولیه" سه مولفه‌ای است که انسان بدون آنها به حقیقت و حلاوت ایمان نمی‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سیره ائمه اطهار و رسول گرامی اسلام، نجات بخش بشریت است، افزود: سنت دیگر از نبی صلی‌الله‌ علیه و آله «مداراه الناس»، یعنی مدارا کردن با مردم است.

خطیب جمعه کیش در خطبه دوم با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت پیغمبر اکرم و شهادت سبط اکبرش  امام حسن مجتبی و ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیهم‌السلام، و تسلیت این مناسبت‌ها یادآور شد: بعد از رحلت پیغمبر اکرم (ص) عصر تنزیل تمام گشت و عصر تأویل شروع شد.

وی با بیان اینکه نفاق بر دوگونه  نفاق مسبوق به کفر و نفاق مسبوق به ایمان است، گفت: نفاق اول قابل تشخیص است، اما وقتی کسی با لباسی از ایمان وارد می‌شود تشخیصش مشکل می‌شود.

حجت الاسلام سیدین ادامه داد: در زمان پیغمبر، جنگ با مشرکان بود اما در زمان علی علیه‌السلام جنگ با شرک و کفر ظاهری نبود بلکه با کفر پنهان بود و با کسانی بود که لباس ظاهری ایمان بر تن داشتند.

خطیب جمعه  کیش افزود: حضرت علی (ع) می‌فرمایند شبهه را شبهه نامیدند چون شبیه حق است و کار وقتی سخت می‌شود که قسمتی از حق با قسمتی از باطل آمیخته می‌شود. جنگ‌های مذهبی بر اثر همین اختلاط حق و باطل شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه، طبق فرموده حضرت علی علیه‌السلام در چنین شرایطی فقط کسانی می‌توانند پرچم حق را برافراشته نگه دارند که اهل بصیرت و صبر و شناخت حق باشند، بیان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری «در هر انقلابی سخت‌ترین زمان همین زمان است که کسانی با لباس انقلاب به میدان می‌آیند و به انقلاب ضربه می‌زنند.»

حجت‌الاسلام  سیدین در ادامه به مناسبت‌های هفته از جمله هفته کتاب و کتابخوانی و هشتم آبان سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده اشاره و افزود:‌ در چند روز گذشته برگزاری حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی را داشتیم که بسیار باشکوه و زیبا شکل گرفت، پیاده‌روی اربعین از آن دست حرکت‌هایی است که دشمن از آن واهمه دارد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات