۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۴۹۴۹

تاکید شیخ حسون بر اخراج متجاوزان بیگانه از سوریه

تاکید شیخ حسون بر اخراج متجاوزان بیگانه از سوریه
مفتی سوریه با اشاره به حضور متجاوزان بیگانه در کشورش تاکید کرد که همه متجاوزان در طول تاریخ از سوریه بیرون رانده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد بدر الدین حسون در خطبه نماز جمعه گفت: سوری ها قلب های خود را به روی یکدیگر گشودند تا دشمن آمریکایی وارد کشور نشود و به ما سلاح ندهد که با یکدیگر بجنگیم.

وی از مردم سوریه خواست تا وحدت و ملی گرایی خود را تقویت کنند.

خورخه اریاسا وزیر امور خارجه ونزوئلا در جریان دیدارش با فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه بر حمایت کامل کشورش از دمشق در مقابله با تروریسم و محکوم کردن کامل دخالت خارجی در امور داخلی سوریه تاکید کرد.

وی با تمجید از روابط سوریه و ونزوئلا و دستاوردهای سوریه تحت رهبری بشار اسد از حمایت سوریه از کاراکاس در برابر نقشه های توطئه گرانه غرب علیه ونزوئلا و مسئولان قانونی آن تقدیر کرد.

فیصل المقداد نیز به نوبه خود بر حمایت سوریه از رهبران و ملت ونزوئلا در مقابله با دخالت های آمریکا و غرب برای ضربه زدن به حاکمیت و استقلال ونزوولا و رویکرد سیاسی مستقل آن تحت رهبری نیکولاس مادورو تاکید کرد.

المقداد در این دیدار دستاوردهای اخیر سوریه در کنترل دوباره ارتش بر مناطق گسترده ای از شمال شرقی سوریه بعد از آزادسازی آن از گروههای تروریستی و جدایی طلب را به طور مفصل تشریح کرد.

دوطرف درخصوص تقویت هماهنگی بین دو کشور دوست ونزوئلا و سوریه در زمینه سیاست خارجی و سازمان های بین المللی و مسائل مورد توجه مشترک توافق نظر کردند.

المقداد همچنین با پیتر ماورر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ ملاقات کرد و دوطرف از همکاری موجود بین دولت سوریه و این کمیته در زمینه ارائه کمک های بشردوستانه به نیازمندان در سوریه ابراز خرسندی و بر ضرورت افزایش تلاش ها برای مقابله با چالش های انسانی رو به افزایش و ناشی از تحولات اخیر در منطقه شمال شرقی سوریه تاکید کردند.

ربودن غیرنظامیان توسط شبه نظامیان وابسته به ترکیه در الحسکه

منابع خبری از اقدام گروههای شبه نظامی وابسته به ترکیه در ربودن گروهی از غیرنظامیان در ریف تل تمر در استان الحسکه در شمال سوریه خبر دادند.

خبرنگار سانا اعلام کرد تروریست های اردوغان گروهی از غیرنظامیان را از شهرک المناجیر در ریف تل تمر ربوده و به روستای ام اللبن بردند.

وی افزود: مردم منطقه نگران هستند که این تروریست ها دست به جنایت علیه این غیرنظامیان بزنند.

در همین حال، یک شهروند سوری نیز امروز بر اثر انفجار مین باقی مانده از تروریست ها در ریف غربی السویداء جان خود را از دست داد.ارتش سوریه این منطقه را سال گذشته از اشغال تروریست ها آزاد کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات