۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۲۴۹۵۵
امام جمعه موقت کاشان:

شرک بزرگترین ظلم در حق خدا است + فیلم

شرک بزرگترین ظلم در حق خدا است + فیلم
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند گناهان بندگان خود را براساس شرایطی از جمله توبه می‌بخشد، اما گناه شرک را که بزرگترین ظلم و جنایت در حق خدا است نمی‌بخشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۳۳ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: در آیات گذشته و از ابتدای سوره رعد تا اینجا پیوسته خداوند در رابطه با هدایت انسان سخن گفته است که یا انسان‌ها را هدایت و یا به وسیله اعمال بد آن‌ها را مجازات می‌کند.

وی افزود: خداوند با کفار مماشات و مدارا می‌کند، چرا که اراده خداوند بر هدایت کفار است و برای هدایت کفار از راه‌های مختلف وارد می‌شود تا بلکه تفکر انحرافی آن‌ها تغییر دهد و در مسیرحق حرکت کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه اگر تفکر انسان تغییر داده شود هدایت خواهد شد، گفت: تغییر تفکر انسان‌ها با اجبار نیست چرا که تنها راه هدایت انسان با اراده و خواست خودش است.

وی ادامه داد: همه حرکات و سکنات و کار‌های انسان انعکاسی است از آنچه در ذهن او است، بنابراین برای شناخت تفکرات انسان‌ها باید عملکرد آن‌ها را ارزیابی کرد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انسان‌های دنیا طلب دارای تفکرات مادی و دنیایی هستند، اما انسان‌هایی که به دنبال انجام اعمال صالح هستند فکر آن‌ها جای دیگری است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: خداوند گناهان هر کدام از بندگان خودش را براساس شرایطی از جمله توبه می‌بخشد، اما گناه شرک را به هیچ عنوان نمی‌بخشد، چرا که شرک بزرگترین ظلم و جنایت در حق خدا است.

وی افزود: ظلم پایمال کردن حق است و حقی را که انسان پایمال می‌کند به هر میزان که این حق بالاتر باشد گناه و ظلم آن بیشتر است و چون حق خداوند بالاترین حق‌ها است در صورت پایمال شدن آن بالاترین ظلم است و خداوند نمی‌بخشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: شریک برای خدا قائل شدن بالاترین ظلم به خدا است و قابل بخشش نیست و خداوند گناه شرک را نمی‌بخشد و هرکس با شرک و کفر از دنیا برود بخشیده نخواهد شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 9

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات