۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۲۴۹۵۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

ائمه اطهار مثل اعلی و حجت الهی هستند

ائمه اطهار مثل اعلی و حجت الهی هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل بیت(ع) مثل اعلی و حجت الهی هستند، گفت: تکبر انسان را از درگاه الهی دور می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه هدایت، گفت: خداوند انسان را خلق کرد تا در برابرش تواضع کند؛ بنابراین انسان حق تکبر ورزیدن ندارد.

وی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) ذکر است، ادامه داد: ایشان به رسالت مبعوث شدند تا احسان، لطف و بزرگی خداوند را به انسان ها تذکر دهند و آنان را از تاریکی به روشنایی هدایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) مثل اعلی و حجت الهی هستند، بیان داشت: 14 معصوم مصداق بارز صفات انسانی پروردگار هستند و کسی نباید خودش را از نور الهی آن بزرگان محروم کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که به نور الهی اهل بیت(ع) وصل می شوند و بر اساس سیره و دستورات آنان عمل می کنند در قیامت خداوند به شخصه آنان را تا بهشت بدرقه کرده و بر اساس وعده الهی تا ابد از رزق نیکو و کامل بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه خداوند عشق و محبت صرف است، گفت: انسان زمانی که حرکت خود را به سوی پروردگار آغاز می کند حضرت حق به او بزرگی، حسن باطن و رافت عطا می کند؛ انسان در عالم دنیا نباید فریب ثروت و ظواهر دنیا را بخورد و گمراهی را در پیش بگیرد؛ مواهب دنیوی نعماتی الهی برای رسیده به قیامتی آباد است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این مطلب که خداوند معشوقی فنا ناپذیر و ازلی است، ابراز کرد: نور اهل بیت(ع) از چنین معشوقی نشأت می گیرد برای همین نور آن بزرگان هر چه ظلمت در اعماق وجودی انسان باشد را نابود می کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند معدن تمام ارزش ها و کلید رفع تمام مشکلات است، اظهار داشت: خداوند هرگز انسان را از درگاهش رد نمی کند و تا هنگام مرگ در انتظار توبه بنده اش است؛ پس تنها این خدا لایق پرستش است زیرا او بدون غرض و با کرامت و رحمانیت به انسان لطف می کند.

وی افزود: کسی که از همه گناهان بریده باشد و بر این پاکی استقامت داشته باشد خداوند پاداش او را تباه نمی کند و مصداق این سخن را می توان در نجات حضرت یوسف از تاریکی چاه به روشنایی و بزرگی عزیز مصر شدن جستجو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: مومن باید قلبا عشق خود را به پروردگار اعلام کند، مومن هرگز معشوق غروب کننده  و نابود شدنی را به عنوان پروردگار قبول ندارد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات