۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۲۴۹۶۰
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

نابودی پیوندهای خانوادگی طرحی صهیونیستی برای هویت زدایی ملت‌ها

نابودی پیوندهای خانوادگی طرحی صهیونیستی برای هویت زدایی ملت‌ها
استاد حوزه علمیه گفت: نابودی پیوندهای خانوادگی یکی از اهداف پلید رژیم منحوس صهیونیستی در راستای هویت زدایی از انسان ها است کما اینکه در غرب این هدف را محقق کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، پنجشنبه شب در مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام و امت رابطه تنگاتنگی با هم دارند.

وی با بیان اینکه پیوندهای ویژه ای بین اعضای یک امت وجود دارد، ادامه داد: اعضای یک امت نسبت به یکدیگر احساس مسؤولیت دارند و از هم امنیت دریافت می کنند اما اگر اعضای یک جامعه امت نباشند هیچ تعصب، غیرت و همیتی بین آنان وجود نخواهد داشت هر چند شعارهای فراوانی مانند نوع دوستی سر بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان کم فرزند آوری را از دلایل گسست روابط فامیلی در میان اعضای جامعه بیان کرد و گفت: نابودی پیوندهای خانوادگی یکی از اهداف پلید رژیم منحوس صهیونیستی در راستای هویت زدایی از انسان ها است کما اینکه در غرب این هدف را محقق کرده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: یکی از شعارهای غربیان در سال گذشته این بود که ما حق داریم پدر خودمان را بشناسیم، در جوامع غربی قانون اجازه نمی دهد کسی بخواهد پدرش را بشناسد؛ آنان با وضع چنین قوانینی می خواهند هویت خانوادگی مردم را که مساله جدی انسان است نابود کنند.

وی با اشاره به اینکه کانون خانواده به عنوان یک گروه کوچک‌تر مقدمه ورود انسان به گروه بزرگ تر یعنی امت و بعد جامعه است، اظهار داشت: امت نسبت به جامعه احساس مسؤولیت دارد و باید به جامعه خدمت کند اما امت با جامعه بسیار فرق می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: انسان های نادانی که با حذف امت شعار خدمت به جامعه سر می دهند در اصل به این آیه که می فرماید: شما بهترین امت خلق شده برای مردم هستید؛ توجهی ندارند، در این آیه مردم و امت کاملا از هم تفکیک می شود.

استاد حوزه علمیه با ابراز تاسف از خالی بودن درس امت شناسی در میان دروس مدارس، گفت: با امت شناسی است که اثر امامت در جامعه باقی می ماند زیرا ما باید به عنوان امت در خدمت امام قرار بگیریم نه به عنوان یک فرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه اربعین نباید تنها به اربعین محدود شود بلکه در طول سال باید اربعینی ها در کنار هم جمع شوند، اضافه کرد: اربعینی ها شب خاطره اربعین برپا کنند و در تشکیل امت واحده اهل تلاش و کوشش باشند؛ اربعین تشکیل دهنده هسته مرکزی امت واحده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تنها راه نجات مسلمانان از شرایط کنونی را در گرو تشکیل امت واحده دانست و گفت: اگر مسلمانان یک امت واحده بودند می توانستند سبک زندگی خودشان را به راحتی تغییر دهند؛ عضو یک امت بودن هویت بوده و خلأهای انسانی را پر می کند و مایه افتخار است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: دشمنان داعشی ها را ایجاد کردند تا مسلمانان به مسلمانی خود افتخار نکنند اما در عوض خداوند در همین زمان اربعین را ایجاد کرد تا مسلمانی افتخار مسلمانان باشد؛ سال پیش لندن توسط عاشوراییان تسخیر شد و در روز عاشورا جمعیت کثیری از عزاداران در خیابانهای لندن به عزاداری پرداختند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات