۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۲۴۹۶۱
حجت الاسلام یحیی کمال:

تبلیغ تخصصی مکمل اعزام های عمومی خواهد بود

تبلیغ تخصصی مکمل اعزام های عمومی خواهد بود
مدیر کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغ تخصصی مکمل اعزام های عمومی در تعمیق باورهای دینی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال در گفت و گویی اظهار داشت: اثر بخشی، توسعه و تعمیق باورهای دینی جامعه در گرو حمایت از توسعه، گسترش، استمرار اعزام مبلغان در طول سال و تثبیت آنان در منطقه خاص است.

وی گفت: استمرار و تثبیت اعزام مبلغان توانمند در یک منطقه مشخص در طول سال، موجب توسعه و عمق بخشی به اعتقادات مردم و در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد؛ بنابراین، ما با اعزام های تخصصی و حل مسئله آسیب های اجتماعی نمی توانیم از اعزام های تعمیقی عمومی در طول سال بی نیاز باشیم.

مدیر کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بر شناخت رسالت مبلغان در امر تبلیغ تأکید و تصریح کرد: رسالت اصلی مبلغان گرامی و هدف از اعزام آنان «گسترش و تعمیق باورهای دینی» و «پیشگیری از ایجاد آسیب های اجتماعی» است؛ این دو امر از طریق اعزام مبلغان توانمند آموزش دیده، استمرار اعزام ها و تثبیت مبلغان در منطقه خاص طی چند سال محقق می شود.

وی بر اهمیت اعزام مبلغان تخصصی تأکید کرد و گفت: مقابله با آسیب های اجتماعی و حل مسئله‌ مخاطبانِ درگیر با این آسیب ها، از طریق اعزام مبلغان تخصصی مانند مشاوران، مبلغان متخصص فرق انحرافی، مبلغان متخصص قرآنی و... صورت می گیرد. 

حجت الاسلام والمسلمین کمال اظهار داشت: در حقیقت اعزام های تخصصی نقش مکمل اعزام های عمومی را دارد و به اثربخشی بیشتر در امر تبلیغ کمک می کند؛ در این راستا، موضوع توانمندسازی و آموزش مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی موضوع کلیدی و بسیار جدی می باشد و نقش پر رنگی در جهت رسیدن به این دو هدف ایفا می کند.

وی با بیان فعالیت های صورت گرفته در اداره کل امور تبلیغی طی سال های اخیر گفت: در سال های اخیر، در اداره کل امور تبلیغی در همه عرصه های تبلیغ تخصصی اعم از تدوین شاخص ها، آئین نامه ها، شناسایی مبلغان و گروه های متخصص، ظرفیت سازی اعزام های تخصصی در سطح کشور، شناساندن این ظرفیت ها به متولیان و نهادهای تبلیغی استان ها و اعزام مبلغان متخصص به مناطق مختلف، فعالیت های جدی و مؤثری داشته و زیرساخت های آن را به درستی انجام داده است که جا دارد از کلیه همکاران خودم در اداره امور ساماندهی مبلغان و نیز اداره اعزام در تحقق این مهم تشکر کنم.

وی ضمن آرزوی توفیق برای همکاران خود در اداره کل تبلیغ تخصصی خاطرنشان کرد: باور دارم با تشکیل اداره کل تبلیغ تخصصی این روند سرعت بیشتری خواهد گرفت و با شناسایی نواقص و نقاط ضعف های مسیر طی شده، شاهد رشد و شکوفایی اعزام های تخصصی خواهیم بود؛ شعار ما در ابتدای سال ۱۳۹۸ توسعه و شکوفایی اعزام های تخصصی بوده است که امیدواریم این توسعه و شکوفایی به صورت روز افزون محقق شود./ج

مهدی فلاحی
ارسال نظرات