۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۲۴۹۶۵
حجت الاسلام اسکندری مطرح کرد؛

نیازمند وقف در زمینه های علمی و پژوهشی هستیم | تشریح برنامه های دهه وقف

نیازمند وقف در زمینه های علمی و پژوهشی هستیم | تشریح برنامه های دهه وقف
مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم به تشریح برنامه های دهه وقف پرداخت و تأکید کرد که نیازمند وقف در زمینه های علمی و پژوهشی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم پسش از ظهر امروز در نشستی خبری به تشریح برنامه های دهه وقف پرداخت و با تسلیت ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر گفت: در دهه وقف فرصتی ایجاد می شود که ما بتوانیم مسأله وقف را بهتر و بیشتر برای مردم تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه وقف یک حرکت انسانی و الهی است، ادامه داد: وقف مربوط به همه آحاد و اقشار جامعه اسلامی می شود، از این رو ما باید در دهه وقف سعی کنیم تا این فرهنگ را میان آنها ترویج دهیم.

حجت الاسلام اسکندری خاطرنشان کرد: وقف به سان رشته ای است که رأس آن متصل به خداوند و انتهایش در دست وقف کنندگان قرار دارد، بنابراین وقف میان انسان و خداوند قرابت و نزدیکی ایجاد می کند.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به ضرورت انطباق وقف های امروزی با نیازهای روز جامعه ابراز کرد: با توجه به تغییر و تحولاتی که در جامعه به وجود می آید باید سعی داشته باشیم برای مردم فرهنگ سازی کنیم تا متناسب با نیازهای روز جامعه وقف کنند.

وی با بیان اینکه امروز در بخش های علمی، فناوری و پژوهشی نیازمند وقف هستیم، یادآور شد: امروز جامعه در حال یک خیزش علمی بوده و باید دانست که این خیزش علمی نیازمند حمایت و پشتیبانی است، از این رو ما باید این حمایت را با وقف های مردمی تأمین کنیم، زیرا هر کجا به وسیله وقف، از مسأله ای پشتیبانی و حمایت کرده ایم شاهد  پیشرفت و رشد روز افزون در آن بخش بوده ایم.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به اینکه در دوران رژیم طاغوت به برخی موقوفات دست اندازی شد و همین موضوع اسباب بی اعتمادی برخی مردم را فراهم کرد، اظهار داشت: ما از کسانی که در دوران شاهنشاهی و با زورگویی های رضا شاه برخی موقوفات به نامشان ثبت شده است دعوت می کنیم تا این موقوفات را بازگردانند و تا کنون مقداری از آنها مراجعه کرده و موقوفات را بازگردانده اند.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال 5 وقف جدید به ارزش 8 میلیارد تومان داشته ایم،  افزود: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعتماد مردم دوباره احیا شد و در حال حاضر همه ما باید تلاش کنیم تا مردم نسبت به وقف های جدید تشویق و ترغیب شوند.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان با تأکید بر اینکه ما در قم 2 هزار و 200 موقوفه و 17 هزار رقبه داریم، بیان کرد: برگزاری همایش بزرگ یاوران وقف در روز 13 آبان پس از نماز مغرب و عشا در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با حضور و سخنرانی آیت الله اعرافی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای دهه وقف در قبرستان شیخان از هشتم آبان، برگزاری نشست های تخصصی در بقاع متبرکه، غبارروبی ضریح امام زادگان، خدمت رسانی پزشکی در بقاع متبرکه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری محافل و مجالس روضه خوانی در بخش های مختلف با رویکرد وقف، زنگ انشای وقف در مدارس، برپایی خیمه های معرفت، افتتاح و کلنگ زنی برخی پروژه ها در بقاع متبرکه و دیدار با مسؤولان و شخصیت ها از جمله برنامه های ما در دهه وقف است./841/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
حسین ثالث موید
ارسال نظرات