۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۲۴۹۷۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نرخ‌ درآمدهای وقف به روز باشد

نرخ‌ درآمدهای وقف به روز باشد
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اولویت‌ها در وقف رعایت شود و باید نرخ‌ درآمدهای وقف به روز باشد و متولیان امورات وقفی به مسائل جزئی توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار کارکنان اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: وقف صدقه جاریه بوده و یکی از پاک‌ترین اموالی است که انسان‌ها با نیت خالص در طول تاریخ انجام دادند.

وی گفت: همواره عناصر بیگانه و عوامل آن‌‌ها در داخل جهت خنثی سازی آثار وقف تلاش کردند و در گذشته رضاخان به وسیله انگلیس این آثار وقفی را نابود کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: نیت واقفان در امور وقفی تنوع دارد و در گذشته وقف شامل عزاداری امام حسین(ع) و تامین مالی تحصیل کنندگان بوده و استعمار نیز این‌ها را هم هدف قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: همانطور که نظام اسلامی ایران احیا شده باید برخی از موضوعات وقفی احیا شود و حفظ اصل استخوان وقف، تعمیر ویرانه‌های وقف و حفظ درآمدهای وقف مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: وقف موضوع خاص بوده و با تمام اموال فرق می‌کند و از حساس‌ترین اموال است چون ملک شخص بوده و باید روی مسائل جزئی وقف دقیق بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اولویت‌ها در وقف رعایت شود و باید نرخ‌های درآمد وقف به روز باشد و متولیان امورات وقفی به مسائل جزئی توجه کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات