۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۲۴۹۸۰

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور
ائمه جمعه در بخشی از خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه بیان داشتند: چرا برخی از مسؤولان می‌خواهند با جنگ روانی خواسته‌های خودشان را به نظام تحمیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته بااشاره به مسائل مهم اعتقادی و سیاسی کشور به صحبت های اخیر دولتمردان بر اصرار ایجاد روابط با دولت های غربی اشاره داشتند و گفتند: چرا برخی از مسؤولان می‌خواهند با جنگ روانی خواسته‌های خودشان را به نظام تحمیل کنند.

گفتنی است ائمه جمعه کشور به موضوعات دیگری اشاره داشتند که آنها را در ادامه با هم می خوانیم.

امام جمعه موقت تهران:

واکنش حجت الاسلام ابوترابی به سخنان رییس جمهور در دانشگاه تهران

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه تقابل مستمر با جهان راهبرد آمریکا است، گفت: این که برخی می گویند عده ای بر تقابل مستمر با جهان اصرار دارند انصاف نیست.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر ضرورت جلوگیری از فرارهای مالیاتی ابراز کرد: امروز همه قوا به ویژه قوه قضاییه و نیروی انتظامی و سایر دستگاه های اجرایی باید یکپارچه شده و با توجه به داده های سازمان مالیاتی کشور و بررسی تراکنش های بانکی زمینه دریافت مالیات از صاحبان ثروت را هموار کنند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه قم:

دشمن نمی تواند از آشوب های عراق و لبنان برای محو مقاومت استفاده کند

آیت الله اعرافی با بیان این که دشمن نمی تواند از آشوب های عراق و لبنان برای محو مقاومت استفاده کند، گفت: مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی به راه پر افتخار خود ادامه خواهد داد.

مدیر حوزه های علمیه با گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: وقف می تواند پشتوانه مهمی برای همه اهداف انسانی و اسلامی باشد، در تاریخ بیش از هزار ساله شاهد شکل گیری وقف های گسترده در زمینه های گوناگون برای تأمین نیاز نیازمندان و تأمین هزینه های حرکت های علمی و فرهنگی بودیم.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه موقت تبریز: 

شفافیت مالی مسئولان برای مردم اعتماد آفرین است

امام جمعه موقت تبریز گفت: موضوع مالی در مسئولان بسیار مهم است زیرا باید مال و ثروت فردی که مسئولیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد مشخص شود.

حجت الاسلام عالی بر شفافیت مالی مسئولان در همه رده‌ها تاکید کرد و گفت: موضوع مالی در مسئولان بسیار مهم است زیرا باید مال و ثروت فردی که مسئولیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد مشخص شود و سوال اینکه این همه ثروت را از کجا آورده‌اید یک وظیفه و حق مردم است، چرا که این اعتماد می‌آورد؟

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه کرج:
چرا برخی‌ با تلاش برای تصویب لوایح چهارگانه سنگ غرب را به سینه می‌زنند
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: چرا برخی سنگ غرب را به سینه می‌زنند و می‌خواهند با فشار و ایجاد ترس بر مردم از عدم تصویب لوایح کار را بر مردم سخت کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه لوایح fatf  و پالرمو در مجلس و  مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب نشده است و حتی رئیس قوه قضاییه هم تصویب این لوایح را در شورای عالی اقتصادی سران سه قوه تکذیب کردند،بیان کرد: مسئول باید امانتدار باشد و بداند که چه می‌گوید،چرا آقایان می‌خواهند با جنگ روانی خواسته‌های خودشان را به نظام تحمیل کنند،برجام که خسارت محض است بس نبود؟!

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه موقت مشهد:
سیره ائمه را با نظر خود تطبیق نکنیم| با مطالعه حرف بزنیم

امام جمعه مشهد مقدس گفت: یک عده نیروی انقلابی جان‌برکف را «تند» گفتن، از صحنه بیرون کردن و بعد مخالف امام رضا(ع) جلوه دادن، باعث غضب امام خواهد شد.

آیت الله علم الهدی غرب‌گرایی را نقطه مقابل استکبارستیزی و باورمندی به اصول انقلاب دانست و اظهار کرد: این آرمان‌های انقلاب ماست و نقطه مقابل این دو اصل و خاصیت، «غرب‌گرایی و دگراندیشی» است. این که دنبال دیگران راه بیفتیم که ببینیم آن ها چطور فکر می‌کنند و چه می‌خواهند؛ نقطه مقابل آرمان‌های انقلاب است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه اصفهان:

مقابله با ظالم دستور همیشگی اسلام به مسلمانان است

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: اسلام همواره به ما دستور داده است که تسلیم افراد ظالم و زورگو نباشیم و ظالمان نباید بر مسلمانان حاکم شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه وقف یکی از بهترین صدقه‌های جاریه است، عنوان کرد: وقف یکی از چشمه‌های جاری خیرات پس از مرگ، برای انسان عنوان شده است، نظام مقدس اسلامی توجه خاصی به مسأله وقف دارد و مراقبت جدی در زمینه اجرای صحیح نیات واقفان صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه ساری:

ملت ایران هیچ گاه زیر بار فشار و زور قدرت‌های خارجی نخواهد رفت

حجت الاسلام یوسف پور، ایستادگی و مقاومت را تنها راه برون رفت کشور از مشکلات دانست و گفت: ملت بزرگ ایران هیچ گاه زیر بار فشار و زور قدرت‌های خارجی نخواهد رفت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران اسلامی هیچ گاه زیر بار فشار و زور قدرت‌های خارجی نخواهد رفت، افزود: این ملت با ایستادگی در برابر زورگویان عالم به دستاورد‌های عظیمی در بخش‌های مختلف دست پیدا کرده است.
ادامه مطلب را اینجا بخوانید...
امام جمعه خرم آباد:
موفقیت های ایران با وجود تحریم ها، مصداق باور به «ما می توانیم» است
نماینده ولی فقیه در لرستان به طراحی و ساخت هواپیمای جت آموزشی اشاره کرد و گفت: موفقیت های ایران با وجود تحریم ها مایه افتخار است.

امام جمعه خرم آباد بر ضرورت حفظ و برقراری وحدت در جامعه تأکید کرد و عنوان داشت: در سایه وحدت باید جلوی دوقطبی کردن جامعه از سوی برخی مسؤولان و رسانه ها گرفته شود.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه کاشان:

پیاده روی اربعین حسینی همه توطئه‌های دشمن را خنثی کرد

آیت الله نمازی گفت: امروز علیرغم همه توطئه‌های دشمن برای ایجاد اختلاف بین ایران و عراق، پیاده روی ده‌ها میلیونی اربعین حسینی همه توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است.

وی به برخی از موارد وقف در جامعه اشاره کرد و از وقف ملک و سرمایه و درآمد برای تربیت عالمان دین به عنوان یکی از این موارد نام برد و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه همیشه در خط مقدم دفاع از اسلام قرار داشته اند و دارند و اسلام بعد از ۱۴ قرن به وسیله علما و فقها و صلحا و اساتید حوزه‌های علمیه به ما رسیده است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

در پایان گفتنی است ائمه جمعه به هفته وقف اشاره داشتند و گفتند: وقف می تواند پشتوانه مهمی برای همه اهداف انسانی و اسلامی باشد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات