۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۲۴۹۸۲
به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه صورت گرفت؛

برگزاری ۲۰ جلسه دفاعیه سطح سه در شهریور ۹۸

برگزاری ۲۰ جلسه دفاعیه سطح سه در شهریور ۹۸
معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه از برگزاری ۲۰ جلسه دفاعیه سطح سه به همت این معاونت در شهریور ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم خاضعی نیا در گفت و گویی با اعلام این خبر اظهار داشت: از میان ۲۰ جلسه دفاعیه برگزار شده در مقطع سطح سه، نُه طلبه در رشته کلام اسلامی، پنج طلبه در رشته فلسفه اسلامی، سه طلبه در رشته فقه و اصول، دو طلبه در رشته تفسیر و علوم قرآنی و یک طلبه در رشته مطالعات اسلامی از پایان نامه خود دفاع کردند.

وی گفت: پایان نامه‌های ۱۶ طلبه حائز کسب امتیاز عالی شدند و از میان این پایان نامه‌ها، پایان نامه خانم زينب دهقاني نيستاني موفق به کسب نمره ۲۰ شد.

معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) به بیان موضوعات پایان نامه‌های دفاع شده در رشته های مختلف پرداخت و تصریح کرد: موضوعات پایان نامه‌های دفاع شده در رشته کلام اسلامی عبارت از بدعت از ديدگاه سلفيه و نقد و بررسي آن، بررسي ولايت و امامت از ديدگاه شيخ صدوق و شيخ مفيد، بررسي مهدويت از نظر سلفيان دو سده اخير، گناهان كبيره و صغيره از منظر مذاهب اسلامي، بررسي انديشه ‌هاي كلامي علامه محمدجواد مغنيه، تحليل و بررسي جايگاه نيابت خاص و عام در عصر غيبت با رويكرد تطبيقي، پاسخ به نقدهاي سيف‌الدين آمدي در كتاب ابكار الافكار به ديدگاه‌هاي شيعه در باب امامت عامه، انديشه‌هاي كلامي آقا جمال خوانساري، شناخت از منظر اميرالمومنين(ع) است.

وی درباره عناوین پایان نامه های دفاع شده در رشته فلسفه اسلامی افزود: نقد و بررسي فلسفي ديدگاه خانم تامسون درباره سقط جنين، بررسي تفسيري - فلسفي عشق از نگاه آيت الله جوادي آملي، بررسي انتقادي انديشه پائولو كوئليو درباره معناي زندگي با تكيه بر آراء عرفاني امام خميني(ره)، نقد و بررسي فلسفي ديدگاه دان ماركوس درباره سقط جنين از منظر اخلاقي و تبيين و ارزيابي آراء انديشه‌هاي فلسفي ملارجبعلي تبريزي عناوین پایان نامه های این رشته است.

خاضعی نیا اظهار داشت: «بررسي حكميت در خانواده از ديدگاه فريقين»، «بررسي فقهي رفتارهاي والدين در تربيت كودك» و تعلق زكات به پول از ديدگاه فقهاي معاصر» عناوین پایان نامه های دفاع شده در رشته فقه و اصول می باشد.

وی خاطرنشان کرد: پایان نامه های «تحليل روش شناختي قصص قرآن در تعليم امر اخلاقي» و «سلامت قلب از منظر آيات و روايات» مربوط به رشته تفسیر و علوم قرآنی و «نقش جنسيت درهنجارهاي اخلاقي از منظر اسلام و فمنيسم» در رشته مطالعات اسلامی زنان دفاع شدند./1330/ج

ارسال نظرات