۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۲۴۹۹۶

یکی از رهبران عصائب اهل الحق در جنوب عراق ترور شد

یکی از رهبران عصائب اهل الحق در جنوب عراق ترور شد
جنبش عصائب الحق عراق می‌گوید دو تن از اعضای این جنبش در حمله افراد ناشناس ترور شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش «عصائب الحق» عراق به رهبری «قیس الخزعلی» از کشته شدن دو تن از اعضای این جنبش در استان میسان (جنوب عراق) خبر داد.

این جنبش شامگاه جمعه (سوم آبان) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «وسام العلیاوی»، رئیس‌ دفتر عصائب الحق در این استان به همراه برادرش «عصام العلیاوی»، در حمله افراد مسلحی که صورت خود را پوشانده بودند، ترور شده‌اند.

در این حمله، افراد مسلح ناشناس به ساختمان عصائب الحق در استان میسان حمله کردند که بر اثر این حمله وسام زخمی می‌شود ولی افراد مسلح با تعقیب او، نهایت او را به همراه برادرش در داخل بیمارستان ترور می‌کنند.

معترضان عراقی از ظهر امروز (جمعه)، دومین دور از تظاهرات خود در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز کرده‌اند.

درگیری معترضان با نیروهای امنیتی در برخی از شهرهای عراق مقامات عراقی را مجبور به وضع مقررات منع آمد و شد در پنج استان کرده است. هم‌اکنون استان‌های بصره، ناصریه، ذی‌قار، واسط و میسان از جمله استان‌هایی است که از امشب شاهد اعمال مقررات منع آمد‌وشد است.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به مقامات محلی اختیار تام در وضع مقررات آمد و شد جزئی یا کلی در مناطق زیر نظرشان داده است. قرار است پارلمان عراق برای بررسی اوضاع جدید، فردا شنبه جلسه اضطراری تشکیل دهد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
اوضاع عراق در شرایطی بسیار خطرناک
توصیه های مکرر آیت الله سیستانی به دولتمردان نادان عراق و بی توجهی آنان منجر به پیدایش یک جریان به ظاهر مردمی علیه حاکمیت شده است حال چه تفکری سوار این موج خواهد شد خود حکایتی است که در چند روز آتی شاهد خواهیم بود .
امروز بسیاری از شهرهای عراق شاهد تظاهرات مردم اکثرا جوان، علیه آنچه بی عدالتی و فساد مينامند بود .
احتمال دارد امشب و فردا زمان سرنوشت سازی برای آینده عراق باشد .
ظاهرا هیچ حزب و گروه سیاسی نتوانسته این حرکت جدید را رهبری یا کنترل کند. امیدواریم در این قیام مردمی اتفاقهای از پیش تعیین شده اي توسط مزدوران خارجی رخ ندهد .
در بدترین شرایط اگر حکومت عراق از زمان سقوط صدام با یک کشور صنعتی قرار داد بازسازی زیر ساختهای کشورش را بسته بود قطعا امروز مردم مظلوم عراق از فقدان امکانات، فقر و بیکاری کمر به نابودی حکومت نمی بستند .
برای آینده عراق و شیعیانش دعا کنید
0
0