۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۲۵۰۰۸
عضو ارشد حزب الله لبنان:

دولت باید برای بازگرداندن اعتماد به مردم تلاش کند

دولت باید برای بازگرداندن اعتماد به مردم تلاش کند
نایب رییس شورای اجرایی حزب‌الله با اعلام اینکه اعتماد مردم به دولت از بین رفته است، خواستار جدیت بیروت در اجرای اصلاحات شد.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، شیخ علی دعموش، نایب رییس شورای اجرایی حزب‌الله، ضمن تاکید بر ضرورت بازگرداندن اعتماد به مردم تاکید کرد تظاهرات به معنای آشوب و هرج و مرج نیست.
او در خطبه‌های نماز جمعه گفت: مشارکت گسترده مردمی در تظاهرات که ماهیت فرقه‌ای، طایفه‌ای، مذهبی، منطقه‌ای، حزبی و گروهی هم ندارد، ثابت می‌کند لبنانی‌ها دیگر نمی‌توانند شرایط اجتماعی و معیشتی کشور را تحمل کنند.
این عضو حزب‌الله در ادامه افزود: مردم حق دارند تظاهرات و تحصن کنند و گرسنگی، رنج و خواسته‌های خود را فریاد بزنند، اما هیچ کس حق ندارد در کشور آشوب ایجاد کند و راه‌ها را ببندد و زندگی مردم را مختل کند، بنابراین تظاهرات به معنای آشوب و هرج و مرج و برهم زدن فعالیت‌های مردمی نیست.
شیخ دعموش همچنین تصریح کرد: ارتش و نیرو‌های امنیتی باید برای باز کردن جاده‌ها تلاش کنند، زیرا بسته بودن جاده‌ها، به هرج و مرج و ویرانی بیشتر منجر می‌شود.
وی همچنین با تأکید بر لزوم بازگرداندن زندگی عادی به کشور از طریق باز کردن مسیر‌ها و بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و بانکها، گفت: باید موسسات دولتی و عمومی بازگشایی شود، اما تظاهرات و تحصن‌هایی که می‌تواند در میادین عمومی و در حاشیه مسیر‌ها ادامه یابد همچنان باید باقی بماند و ادامه داشته باشد و مطالبات مردمی همچنان باید آزادانه بیان شود.
نایب رییس شورای اجرایی حزب‌الله افزود: بیان کردن خواسته‌ها، حق مردم است و هیچ کس نمی‌تواند این حق را از مردم بگیرد، اما در عین حال هیچ کس هم حق ندارد به آزادی آمد و شد مردم و فعالیت‌های عادی روزمره تعرض کند و مانع فعالیت‌های عادی روزمره مردم شود.
شیخ دعموش با اشاره به اینکه جنبش مردمی تاکنون توانسته است فشار‌ها را بر مقامات دولتی وارد کند و دستاورد‌هایی نیز به همراه داشته است، اظهار داشت: اجرا شدن طرح اصلاحات مصوب شورای وزیران، بدون فعالیت‌های مردمی و اعتراضات آنان، امکان‌پذیر نبود؛ بنابراین این جنبش مردمی می‌تواند دستاورد‌های دیگری را - که به سود همه لبنانی‌ها باشد - نیز داشته باشد. اما نگرانیم که این دستاورد‌ها در پیچ و خم‌های سیاست از بین برود، ما همچنین برای این دستاورد‌ها و فعالیت‌های مردمی، از کسانی که می‌خواهند از تظاهرات سوء استفاده کنند و با نظام و مقامات کشور تسویه حساب کنند، می‌ترسیم؛ زیرا حزب القوات اللبنانیه برخی از تظاهرات را نه بر اساس خواسته‌های مردمی بلکه با توجه به پیشینه سیاسی که دارد علیه نظام و جریان آزاد ملی اداره می‌کند.
شیخ دعموش تأکید کرد: مسأله اصلی که دولت باید در مرحله بعدی برای آن تلاش کند، بازگرداندن اعتماد به مردم است؛ زیرا اعتماد مردم به دولت و جریان‌های سیاسی از بین رفته است. این امر به جدیت و پیگیری جدی برای اجرای اصلاحات، آن هم با شفافیت کامل نیاز دارد، همچنین باید پرونده‌های فساد و محاکمه افراد فاسد و بازگرداندن اموال غارت شده باز شود و حق هر کسی به او داده شود؛ زیرا در غیر این صورت، کشور برای هرج و مرج بیشتر و انفجار آماده است.
ارسال نظرات