۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۲۵۰۳۶

همایش یاوران وقف در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

همایش یاوران وقف در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش یاوران وقف ۱۲ آبان به منظور تکریم از واقفان و خیراندیشان استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به روز 27 صفر آغاز دهه وقف اظهار داشت: وقف یک نهاد مردمی بوده که پایه‌گذار آنها مردم هستند و یکی از بهترین راه‌ها برای ارائه خدمات ارزشمند به هم‌نوعان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: بر این اساس سازمان اوقاف و امور خیریه زمینه‌های وقفی را که وجود دارد در راستای گام دوم انقلاب به چرخه تولید آورده است.

حجت‌الاسلام جنتی با بیان اینکه اقرار می‌کنم در بحث اطلاع‌رسانی خوب عمل نکرده‌ایم، عنوان کرد: بزرگ‌ترین، ارزشمندترین و بی‌توقع‌ترین خدمات را سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌دهد اما متاسفانه مردم در خیلی جاها آگاهی لازم را نسبت به خدمات وقف ندارند و دستگاه ما هم نتوانسته آنطور که باید، مردم را نسبت به این ظرفیت آگاه کند.

وی اشتغال و بحث علم و فناوری را از دیگر حوزه های مورد تاکید سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و ادامه داد: گستره فعالیت ما در بقاع متبرکه است که اکثرا در مناطق صعب‌العبور قرار داشته و جمعیت کمی را در اطراف خود دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد طرح‌ آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی، طرح ضیافت الهی و طرح بصیرت عاشورایی را از مهم‌ترین برنامه‌های مناسبتی عنوان کرد که اداره‌کل اوقاف در ایام مختلف سال در بقاع متبرکه استان اجرا می‌کند.

حجت‌الاسلام جنتی ابراز کرد: طرح شمیم حسینی یکی از برنامه‌هایی بود که امسال توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اجرا شد و در این راستا از 68 هیئت مذهبی استان حمایت کردیم و حدود 30 میلیون تومان در اختیار آنها قرار دادیم.

وی از آزادی 15 زندانی جرائم غیرعمد در ایام دهه ولایت و امامت با هزینه 150 میلیون تومان خبر داد و گفت: اعزام روحانیون به بقاع متبرکه، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اقشار مختلف مردم و برگزاری اردوهای دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های اوقاف در طول سال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه بقاع متبرکه ما طرح جامع دارند و همه نیازهای آنها در طرح جامع پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام جنتی با بیان اینکه عده‌ای اعتماد مردم را نسبت به اوقاف تخریب می‌کنند، گفت: ما تلاش می‌کنیم که به مردم بگوییم پول آنها چگونه هزینه می‌شود و در هر بقعه‌ای ساخت و ساز را آغاز کردیم رغبت مردم به کمک بیشتر شد.

وی از پالایش اماکن مذهبی به منظور ساماندهی آنها و شناسایی امامزادگان واقعی استان خبر داد و عنوان کرد: در مجموع 225 امامزاده، یک هزار و 90 مسجد، 140 حسینیه و 47 موقوفه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان بویراحمد 36 امامزاده، 257 مسجد، 35 حسینیه و 9 موقوفه داریم که مهم‌ترین این موقوفات، موقوفه میدان هفت تیر یاسوج است.

حجت‌الاسلام جنتی از وجود 41 بقعه متبرکه، 106 مسجد و 26 موقوفه در شهرستان گچساران خبر داد و افزود: در شهرستان کهگیلویه نیز 61 بقعه، 390 مسجد، 36 حسینیه و دو موقوفه وجود دارد.

وی عنوان کرد: شهرستان چرام 29 بقعه، 74 مسجد و سه حسینیه دارد، شهرستان باشت 35 بقعه، 69 مسجد، 9 حسینیه و دو موقوفه دارد، شهرستان بهمئی 15 بقعه، 78 مسجد، پنج حسینیه و دو موقوفه دارد و شهرستان دنا هشت بقعه، 116 مسجد، 21 حسینیه و 6 موقوفه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های دهه وقف امسال اشاره داشت و بیان کرد: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، نواختن زنگ وقف در مدارس و برگزاری نشست‌های تخصصی وقف با اقشار مختلف مردم از جمله این برنامه‌ها است.

وی برپایی نمایشگاه دهه وقف در یاسوج را از دیگر برنامه‌های دهه وقف امسال عنوان و ابراز کرد: همچنین در این ایام مراسم پیاده‌روی به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در بقاع شاخص استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش یاوران وقف در استان به مناسبت دهه وقف خبر داد و بیان کرد: این همایش روز یکشنبه 12 آبان به منظور تکریم از واقفان و خیراندیشان استان برگزار می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات