۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۲۵۰۳۹
نماینده ولی فقیه در لرستان:

وقف ظرفیتی عظیم در رفع مشکلات و مسائل دینی است

وقف ظرفیتی عظیم در رفع مشکلات و مسائل دینی است
نماینده ولی فقیه در لرستان به ظرفیت های وقف اشاره کرد و گفت: وقف مهم ترین پشتوانه اسلام است و از این ظرفیت باید در رفع مشکلات دینی بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان اوقاف لرستان به مناسبت دهه وقف، گفت: تبیین و ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با اشاره به اهمیت وقف افزود: با تقویت و تبیین فرهنگ غنی وقف باید گام های استواری در رفع نیازهای جامعه برداشته شود و نیت واقف به سمت نیازها هدایت شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان به ظرفیت عظیم وقف در نظام جمهوری اسلامی اشاره و عنوان کرد: متأسفانه آنگونه که باید از این ظرفیت استفاده نمی شود، با فرهنگ سازی و تبیین این مهم باید از ظرفیت وقف در زمینه های مختلف به ویژه مسائل دینی استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: برای تقویت فرهنگ وقف باید اقداماتی که در این حوزه صورت می گیرد بازگو شود، آثار و برکات وقف نهادینه شود و با آگاه سازی مردم در تشویق و ترغیب آحاد جامعه به سمت وقف های جدید اقدام شود.

وی بر ضرورت انجام فعالیت های فرهنگی، تحقیق و پژوهشی و تبلیغی در حوزه وقف تأکید کرد و اظهار داشت: بعد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بازشناسی مسائل حکومتی وقف باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت تعامل اوقاف با دیگر دستگاه ها در راستای ترویج و تبیین موقوفات جدید تأکید کرد و گفت: برای نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه لازم است که اوقاف و امور خیریه نقش خود را در رفع مسائل و مشکلات جامعه پر رنگ تر کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: حفظ و نگهداری موقوفات از دیگر مسائل مهمی است که باید همواره به صورت جدی در دستور کار اوقاف و امور خیریه قرار بگیرد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات