۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۲۵۰۴۲
مدیرکل اوقاف لرستان مطرح کرد؛

ضرورت احیای فرهنگ وقف در جامعه

ضرورت احیای فرهنگ وقف در جامعه
مدیرکل اوقاف لرستان از وقف به عنوان سنتی حسنه یاد کرد که در رفع مشکلات جامعه نقش آفرین است و گفت: با همکاری نهادهای فرهنگی و تبلیغی باید فرهنگ وقف احیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف لرستان، ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت دهه وقف، گفت: وقف آثار و برکات فراوانی در جامعه بر جای گذاشته است.

وی با اشاره به عملکرد اوقاف در راستای عمل به نیت واقفان افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه لرستان همواره در راستای اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش اقدامات مؤثری انجام داده است.

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: با توجه به نیت واقف همواره اقدامات مؤثری در راستای محرومیت ‌زدایی در مناطق نیازمند و کمک به محرومان صورت گرفته است.

وی در ادامه وقف را از مسائل مهم جامعه خواند و اظهار داشت: با احیای موقوفات می توان گام های مؤثری در رفع مشکلات جامعه برداشت و در این راستا به تعامل دیگر دستگاه ها و نهادها نیازمند هستیم.

مدیرکل اوقاف لرستان خاطرنشان کرد: با متناسب سازی نیات وقف و هدایت این نیت ها به سمت نیازهای جامعه می توان در رفع مشکلات جامعه اقدامات چشمگیری انجام داد و در این راستا با همکاری نهادهای حوزوی و فرهنگی تبلیغی می توان ایفای نقش کرد.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: با هدایت نیت واقف به سمت نیاز جامعه جلوی رواج بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی گرفته می شود.

گفتنی است، 15 تا 25 آبان ماه به عنوان گرامیداشت دهه وقف نام گذاری شده است./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات