۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۶۲۵۰۵۰
استاد حوزه و دانشگاه:

طلاب در بیانیه گام دوم مسؤولیت مباحث معرفتی و بینش اسلامی را برعهده دارند

طلاب در بیانیه گام دوم مسؤولیت مباحث معرفتی و بینش اسلامی را برعهده دارند
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به بیانه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه مسؤولیت مسأله معرفت و بینش اسلامی را برعهده دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، عصر امروز در نشست تبیینی نقش طلاب در تحقق بیانیه گام دوم، در مدرسه آیت الله قاضی دزفول، با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب خلاصه و ماحصل تمام عمر علمی، تیلیغی و مدیریتی رهبری است، اظهار داشت: کلمه به کلمه بیانیه گام دوم با دقت نگاشته شده و برنامه و چارچوب نظریه نظام انقلابی قلمداد می‌شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه خود سازی، جامعه سازی و تمدن سازی سه رکن بیانیه گام دوم هستند، خاطرنشان کرد: تجربه ۴۰ ساله ما نشان می‌دهد ذیل همین نظریه افرادی تربیت شدند که با روحیه مجاهدانه در حوزه‌های مختلف علمی، صنعتی، نظامی و ... عملکرد‌های منحصر به فردی داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در زمینه علوم انسانی نسبت به دیگر پیشرفت‌های علمی عقب ماندگی داریم، تصریح کرد: با در نظر گرفتن خلأ‌های علمی و وارد شدن به گام دوم انقلاب؛ طلاب حوزه‌های علمیه مسؤولیت مسأله معرفت و بینش اسلامی را برعهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه تأکید کرد: در مسأله معرفت دو کار بزرگ را باید انجام داد که نخستین آن فقه‌های نظام همچون فقه تربیت، فقه اقتصاد، فقه فرهنگ و فقه سیاست است و دیگری حکمت‌ها و فلسفه‌های نظام همچون فلسفه اقتصاد، فلسفه تمدن و فلسفه اخلاق است.

وی خاطرنشان کرد: لازمه رسیدن به این اهداف، پرداخت جدی و مجاهدانه به دروس و تعلیم به همراه خودسازی است./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات