۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۲۵۰۶۱
استادیار گروه تاریخ و تمدن دانشگاه باقرالعلوم:

جذابیت‌ دین اسلام غرب را به چالش کشیده است

جذابیت‌ دین اسلام غرب را به چالش کشیده است
حجت الاسلام یاوری به رشد اسلام در غرب اشاره کرد و گفت: علیرغم سیاه نمایی رسانه‌های صهیونیستی و استکباری، دین اسلام در حال گسترش است.

حجت الاسلام محمدجواد یاوری، استادیار گروه تاریخ و تمدن دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا و با تسلیت رحلت پیامبراکرم(ص) اظهار داشت: شاخص‌ترین مؤلفه در زندگی پیامبر اسلام که قرآن کریم تحت عنوان «انّک لعلی خلق عظیم» و «اسوه حسنه» از ایشان یاد کرده است، اخلاق نیکو، صبر، تحمل و مردم‌داری ایشان است.

وی به رشد اسلام در غرب اشاره و خاطرنشان کرد: علیرغم سیاه نمایی رسانه‌های صهیونیستی و استکباری، دین اسلام در حال گسترش است، به دلیل این که بخش اعظم دستورات قرآن کریم، توصیه به سبک زندگی مؤمنانه، محبت ورزیدن، ایثار و اخلاقیات نیکو است و غرب با تروریستی خواندن اسلام دچار تناقض شده است و نمی‌تواند جذابیت‌ اسلام و حقایق آن را در قرآن و مبانی دینی کتمان کند.

وی تروریستی خواندن اسلام را توطئه مستکبران خواند و گفت: پیامبر اسلام در مقابل ظالمان و متجاوزان به حقوق مردم، ایستادگی کردند و اغلب جنگ‌های ایشان جهاد دفاعی بود، قرآن می‌فرماید: «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» در حال حاضر نیز نظام اسلامی در مقابل کشورهای جنگ طلب و گروه‌های تروریستی دست نشانده همانند داعش ایستادگی می‌کند؛ هر چند متهم می شود.

وی به تبیین سوره فتح پرداخت و یادآور شد: در این سوره به جذابیت اسلام و تمایل مردم به ارزش‌های دینی اشاره شده است؛ بنابراین نباید اسلام از سوی دشمنان به صورت ناقص معرفی شود.

وی معرفی دقیق و جامع اسلام ناب را با روش‌های مختلف مهم خواند و تأکید کرد: ما در مقابل سیاهنمایی دشمنان باید اسلام را به صورت واقعی معرفی کنیم، در صورتی که در این بسیار ضعف داریم و نتوانسته‌ایم حضرت را با ادبیات مختلف، زبان‌های متفاوت و به صورت هنرمندانه و جذاب معرفی کنیم.

وی افزود: برای نهادینه کردن دستورات رسول گرامی اسلام(ص) در جامعه اسلامی یا در سطح داخلی و بین المللی باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم، نهادهای مختلف هم اندیشی و هم افزایی داشته باشند، تا اسلام را همانگونه که هست و به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات