۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۲۵۰۹۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

منافقان با وجود ولایت فقیه به دنبال حل مشکلات از راه های دیگر هستند

منافقان با وجود ولایت فقیه به دنبال حل مشکلات از راه های دیگر هستند
استاد حوزه گفت: تا زمانی که امر ولایت فقیه در جامعه اسلامی روشن باشد و کسی بخواهد مباحث دیگری را برای رفع اختلافات دنبال کند منافق بوده و به تعبیر قرآن کریم ایمان ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، شب گذشته در مهدیه تهران، گفت: هر پیامبری امتی دارد و با امت خودش وارد صحرای محشر می شود.

وی با استناد به آیات الهی، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: شما بهترین امتی هستید که در برای مردم ساخته شدید؛ در این آیه علاوه بر اینکه جدایی مفهوم امت از مردم را نشان می دهد به پیوند وثیق امت با مردم نیز اشاره دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مهمترین وظیفه امت را خدمت رسانی به مردم و اجتناب از ایجاد دو قطبی بین مردم و امت بیان کرد و گفت: امت گروه پیشتازی هستند که با پیامبراکرم(ص) پیوند خاصی دارند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه در مقابل کلمه امت مقاومت های بسیار جدی وجود دارد، اظهار داشت: صریحا پس از دوران دفاع مقدس و یا بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب سخن از تهاجم فرهنگی به میان آوردند نخستین نماد تهاجم فرهنگی با کلمه شهروند آغاز شد و در دوران سازندگی تلاش شد که این کلمه در جامعه جا بیفتد.

وی ادامه داد: اگر مفهوم امامت و ولایت بدون توجه به مفهوم امت مورد استفاده قرار گیرد کاربرد نهایی خود را از دست می دهد از این رو نباید از توجه به مفهوم امت غفلت شود؛ هدف اصلی انبیاء و اولیای الهی تشکیل امت واحده بوده است. اگر امت شکل نگیرد در صدر بودن امام و پیامبر نیز موقتی و گذرا خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان فلسفه وجودی دین را تشکیل امت دانست و گفت: ظهور امام زمان(عج) در گرو شکل گیری امت است؛ بنابراین مردم باید مسؤولیت های امت بودن را بپذیرند. امت زمانی شکل می گیرد که مردم قیام به قسط کنند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه عضویت در امت همت و زحمت فراوان می خواهد برای همین بسیاری از مردم عضو امت نمی شوند، عنوان کرد: خداوند انسان ها را به اطاعت از اولوالامر فرمان می دهد زیرا این اطاعت در راستای شکل دهی امت و اجتناب از نزاع‌های اجتماعی است.

وی افزود: مردم اگر در جامعه بپذیرند که چگونه اختلافات خودشان را رفع کنند این آغاز شکل گیری امت است، کسانی که ادعای ایمان دارند و برای رفع اختلافات خودشان به محکمه طاغوت پناه می برند در اصل مانع شکل گیری امت هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بنابراین تا زمانی که امر ولایت فقیه در جامعه اسلامی روشن باشد و کسی بخواهد مباحث دیگری را برای رفع اختلافات دنبال کند منافق بوده و به تعبیر قرآن کریم ایمان ندارد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه اضافه کرد: کسانی که می گویند چهل سال است در این مملکت بر سر رفع تعاملات با جهان اختلاف وجود دارد پس بیایید از روش دیگری غیر از روش کنونی برای حل این مساله بهره بگیریم چه معنایی خواهد داشت.

وی اطاعت از رسول الله(ص) و اولیای الهی را مبنای سعادت امت بیان کرد و گفت: اگر جامعه به این درک برسد که هنگام اختلاف برای رفع آن نزد پیامبر و یا امام معصوم برود امت واحده شکل خواهد گرفت و آرامش و ثبات در جامعه حاکم خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه امام محور و راز قدرت امت است، اظهار داشت: با کمی تامل به سیاست غرب می بینیم که مفهوم مردم در جوامع غربی موفق نبوده و بدترین و رذل‌ترین حاکمان به اسم دموکراسی با سیاست های غلطشان میلیون ها انسان را به خاک و خون کشیدند؛ شیوه دموکراسی غربی در اصل تربیت کننده قاتل و جنایتکار است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه دوام و قوام جامعه در گرو ایجاد امت واحده است، گفت: محور امت واحده امام است؛ مناسبات اجتماعی نباید مانع اطاعت از امام شود. امروز با وجود ولایت فقیه کسی حق ندارد برای رفع اختلافات سقیفه بازی به راه بیاندازند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات