۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۲۵۱۰۰
حجت الاسلام رزاقی:

حضرت رسول زنجیرهای خرافه و انحراف را از پیکره جامعه بشری کنار زدند

حضرت رسول زنجیرهای خرافه و انحراف را از پیکره جامعه بشری کنار زدند
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد که حضرت محمد(ص) با حرکت خود زنجیرهای خرافه و انحراف و انحطاط را از پیکره جامعه بشری زدودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رزاقی در مراسم سوگواری 28 صفر که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، علما، اساتید، شخصیت ها و دیگر اقشار مردمی، در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، با تسلیت ایام حزن و اندوه حضرت رسول(ع)، امام مجتبی و امام رضا علیهماالسلام، به تبیین ویژگی ها و اوصاف حضرت رسول(ص) طبق آیات قرآن پرداخت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که همه انبیای الهی زمینه ساز حرکت جهانی حضرت رسول بودند، تصریح کرد: حضرت در عالم تکوین و تشریع جایگاه ویژه ای داشتند، دین پیامبر نیز دینی منحصر به فرد و ممتاز بود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از مهم ترین آرمان ها و اهداف حضرت رسول الله(ص) ذکر کرد و افزود: حضرت محمد(ص) با اقدام خود زنجیرهای افکار خرافی و انحرافی را از پیکره بشریت برداشتند و اعراب را از جاهلیت نجات دادند.

حجت الاسلام رزاقی افزود: جامعه زمان حضرت رسول(ص) هم از نظر فکری و فرهنگی و هم به لحاظ اجتماعی در انحطاط به سر می برد، پیامبر در چنین جامعه و عصری حرکت خود را آغاز کردند و هدایت گر مردم شدند.

وی توجه حضرت رسول الله(ص) به مساله مدیریت و مهندسی زمان و استفاده درست از زمان را متذکر شد و خاطرنشان کرد: ایشان در این باره توصیه ها و تاکیدات بسیار مهمی داشتند، از جمله این که اعظم مصائب را گذراندن عمر به بطالت می دانستند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های اخلاقی و رفتاری حضرت محمد(ع) پرداخت و با بیان این که ایشان در این عرصه نیز به تمام اسوه بودند، ادامه داد: حسن خلق و کردار و رفتار نیک حضرت همگان را جذب ایشان و اسلام کرده بود.

وی افزود: پیامبر برای مردم زندگی طیب و طاهر به ارمغان آورد، همه باید بدانند که حیات طیبه رتبه و درجه ای بالاتر از حیات ایمانی و تقوایی است، انسان ممکن است متقی باشد اما شخصیت او دلپذیر و جذاب نباشد.

حجت الاسلام رزاقی با بیان این که پیامبر اسلام جاذبه را در بالاترین سطح داشتند، گفت: ما نیز به عنوان پیروان حضرت باید رفتار و گفتار مان به گونه ای باشد که سبب جذب دیگران شود نه دفع آنان.

استاد و خطیب حوزه علمیه قم عمده مشکلات جهان اسلام ناشی از انحراف از مسیر ترسیم شده توسط حضرت رسول(ص) دانست و گفت: پیامبر اسلام، پیامبر مهربانی، رحمت، مودت و رافت بود، در جریان فتح حتی یک نفر هم کشته نشد، در حالی که امروز می بینیم آمریکای جنایت کار و داعشی ها به عنوان سگ های دست آموزشان چه جنایت ها که در کشورهایی مختلف نمی کنند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات