۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۲۵۱۰۳

بیانیه حزب‌الله در پی درگذشت علامه «سید جعفر مرتضی العاملی»

بیانیه حزب‌الله در پی درگذشت علامه «سید جعفر مرتضی العاملی»
حزب‌الله در بیانیه‌ خود به مناسبت درگذشت علامه «سید جعفر مرتضی العاملی»، از وی به عنوان پشتیبان مقاومت لبنان در تمام مراحل یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، علامه «سید جعفر مرتضی العاملی» از روحانیون حوزه علمیه لبنان و قم و متخصص در تاریخ اسلام و تشیع روز گذشته پس از یک دوره بیماری در بیمارستانی در بیروت درگذشت.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای درگذشت وی را تسلیت گفت و اعلام کرد، وی در تمام مراحل پشتیبان مقاومت اسلامی و جهاد در لبنان بود.

حزب‌الله مردم را به مشارکت در مراسم تشییع این عالم دینی دعوت کرد؛ مراسم مذکور صبح امروز (یکشنبه) از مجمع «الامام الکاظم "علیه السلام"» بیروت آغاز می‌شود و پیکر علامه در عصر امروز در شهر «عیتا الجبل» به خاک سپرده خواهد شد.

مجلس اعلای شیعیان لبنان

مجلس اعلای شیعیان لبنان نیز درگذشت علامه سید جعفر مرتضی را به مسلمانان و لبنانی‌ها تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده، علامه با تألیفات و پژوهش‌های خود کتابخانه اسلامی و عربی را غنی کرد و با درگذشت وی، حوزه‌های علمیه و مراکز دینی یک فقیه و محقق بزرگ را از دست داد.

علامه و محقق قرآن سید جعفر مرتضی در۱۵ سفر ۱۳۶۴ ( ۶ ژانویه ۱۹۴۵) در شهر «دیرقانون» از توابع استان «صور» در جنوب لبنان به دنیا آمد و اصلیت خانواده وی به شهر عیتا الجبل در استان «بنت جبیل» باز می گردد.

بر اساس گزارش وبگاه لبنانی «یا صور»، وی مقدمات علوم اسلامی را نزد پدرش در لبنان آموخت و در سال ۱۹۶۲ برای ادامه تحصیلات حوزوی راهی نجف شد

در سال ۱۹۶۲ از نجف به حوزه علمیه قم آمد و در سال ۱۹۹۳ به لبنان بازگشت و در آنجا حوزه علمیه «امام علی بن ابی طالب" علیه السلام"» را بنیان نهاد . وی مراکز اسلامی دیگری نیز در لبنان تأسیس کرد و تألیفات بسیار زیادی به ویژه در حوزه تاریخ اسلامی دارد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ذکر علی عباده
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
سید جعفر مرتضی عاملی مجموعه کتاب‌های سید جعفر مرتضی (زاده ۱۳۶۴ق) از عالمان شیعه اهل لبنان است. تخصص وی در تاریخ اسلام و تشیع و سیره‌نگاری اهل بیت بوده و آثار او در موضوعات تاریخ و اعتقادات شیعه قلم زده شده است. نسخه دیجیتال تألیفات او با عنوان مجموعه آثار سید جعفر مرتضی در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۲ش در مرکز تحقیقات کامپیوتری نور عرضه شده است.[۱] مهم‌ترین اثر جعفر مرتضی مجموعه ۳۵ جلدی الصحیح من سیرة النبی الاعظم با موضوع سیره پیامبر اکرم(ص) و تاریخ اسلام است.
2
0