۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۲۵۱۰۵
آیت الله علم الهدی:

زندگی سیاسی زمان امام حسن موجب عبرت امروز است

زندگی سیاسی زمان امام حسن موجب عبرت امروز است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر جامعه معاویه خواه شده و معاویه حاکم شود در این صورت فکر نکنید کاسبی و زندگی راحت خواهید داشت بلکه جان مردم را می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در جمع زائران و مجاوران عزادار در حرم مطهر رضوی به تحلیل سیاسی سیره امام مجتبی(ع) پرداخت و گفت: این تحلیل سیاسی راهبردی برای زندگی اجتماعی و سیاسی امروز ما است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به مظلومیت امام حسن(ع)، اظهار کرد: در مورد فلسفه صلح امام حسن(ع)، مظلومیت امام مجتبی(ع)، درگیری این امام با معاویه و از قدرت برکنار رفتن این حضرت بسیار سخن گفته شده است اما عبرت گرفتن از مظلومیت ایشان مورد تأکید است.

امام جمعه مشهد با اشاره به شخصیت جالب و جاذب امام حسن(ع) ابراز کرد: به خاطر این جاذبه امام حسن(ع) دشمنان حضرت با همه عداوتی که با ایشان داشتند بعد از امامت با ایشان بیعت کردند همچنین در مورد ازدواج امام حسن(ع) با جعده ازدواج تحمیلی نبود حال چگونه این امام زنی را انتخاب کرده است که از خبث باطنی برخوردار است و در نهایت قاتل حضرت می شود و چگونه این ازدواج در ابتدا صورت گرفت که رمز و راز آن در جاذبه این حضرت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: ازدواج امام حسن(ع) و جعده ازدواجی طبیعی و به مقتضای صلاح جامعه اسلامی بوده است و هیمنه این تبار را در هم شکست همچنین این ازدواج  به مصلحت اسلام و شیعه و ولایت بود و این زن نیز دل داده امام مجتبی(ع) بود اما شیطنت معاویه از این زن قاتل ساخت.

وی منفعت طلبی را موجب حمایت مردم از معاویه و پشت کردن آن ها به امام حسن(ع) دانست و گفت: جنایات معاویه و خاندان آن ها و نیز سیره امام حسن(ع) بر مردم روشن بود همچنین مردم بی دین و مرتد به خدا و وحی نبودند بلکه نماز می خواندند و حج را انجام می دادند اما می گفتند که امام حسن(ع) یعنی امیرالمومنین(ع) پس اگر امام حسن(ع) خلیفه شود عدل علی را اجرا کرده که آن نیز هزینه دارد اما معاویه خود چپاول گر است و به چپاولگران کاری ندارد.

آیت الله علم الهدی زندگی سیاسی زمان امام حسن(ع) را موجب عبرت امروز بیان و تصریح کرد: اگر امروز با استکبار مبارزه نکنیم، زمینه ظهور امام را فراهم نکنیم و با آمریکا و اسرائیل ساخته و آن ها انواع جنایت ها را انجام و کاری به آن ها نداشته باشیم، آن ها بیایند و چپاول کنند و ما زندگی خود را داشته باشیم و اگر چنین فکری بر ما حاکم شود جامعه معاویه خواه شده و معاویه حاکم می شود که در این صورت فکر نکنید کاسبی و زندگی راحت خواهید داشت بلکه جان مردم را می گیرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم در زمان معاویه اختیار جان و مال خود را نداشتند و جلادهای معاویه بر مردم مسلط شده بودند که این نتیجه مردمی است که امام را نخواهند و این عبرتی برای امروز ما است، مظلومیت امام حسن(ع) خرج شد تا امروز ما از این مظلومیت عبرت بگیریم، اگر با ستیز با استکبار می خواهید زندگی راحت داشته باشید سرنوشت شما سرنوشت مردمی خواهد بود که معاویه را بخواهد و امام را نخواهد.

وی با تأکید بر تبعیت از ولایت فقیه، گفت: در انتخابات اول ببینید که فرد دین دارد و نیز وابستگی به ولایت اهل بیت و ولایت حجت امام زمان دارد سپس به کارآمدی او توجه کنید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات