۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۲۵۱۰۶
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

بیان احکام به گونه ای نباشد که سبب رویگردانی مردم از دین شود

بیان احکام به گونه ای نباشد که سبب رویگردانی مردم از دین شود
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیان احکام به گونه ای نباشد که سبب رویگردانی مردم از دین شود، گفت: نباید نسبت به دین زدگی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه ظهر امروز در ویژه برنامه زنده تلویزیونی به مناسب عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به اینکه اکثر مشکلات امروزی خانواده ها عدم مدارا کردن است، گفت: مدارا کردن به معنای کوتاه آمدن نیست، بلکه بدان معنا است که رفتارهای یکدیگر را حمل بر صحت کنیم.

وی بر ضرورت جذب حداکثری مردم نسبت به دین تأکید و اظهار کرد: در سیره علمای بزرگی همچون آیت الله بروجردی همواره مشاهده می کنیم که بر مسأله جذب حداکثری تأکید داشته اند و به مبلغان می فرمودند با مردم مدارا داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه ما نباید نسبت به دین زدگی ایجاد کنیم، عنوان کرد: امروز مبلغان و کسانی که احکام دین را برای مردم بیان می کنند دقت داشته باشند که نباید در مبانی و دستورات الهی کوتاهی کنند، اما در عین حال بر مسأله جذب حداکثری دقت داشته باشند؛ به عنوان مثال کوتاهی برخی افراد در خواندن نماز صبح را نباید توجیه کنند، اما به گونه ای هم رفتار نکنند که آنها قید دین را بزنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سبک جذب پیامبر اکرم(ص) نسبت به دین توأم با تشویق و ترغیب بوده است، خاطرنشان کرد: بیان احکام و مبانی دین نباید به گونه ای باشد که سبب شود مردم از دین رویگردان شوند.

وی با بیان اینکه مردم با مشاهده رفتار روحانیت، مبلغان دین و مسؤولان حکومت اسلامی نسبت به انقلاب اسلامی خوش بین و یا بد بین می شوند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب همواره با قرائت شعر «چون وا نمی کنی گره ای خود گره مباش، ابرو گشاده باش چو دستت گشاده نیست» بر ضرورت مدارا کردن مسؤولان با مردم تأکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه با اشاره به روایت نورانی پیامببر اکرم(ص) «امرنی ربی بمداراة الناس» خطاب به پدران و مادران گفت: پدران و مادران باید با مدارا دختران خودشان را با حجاب و دین دار کرده و پسران خود را نسبت به دین و حیا و عفت جذب کنند؛ امروز باید دانست که با تنش و زورگویی و مقایسه و مواردی از این قبیل نمی توان فرزندان مملکت را نسبت به دین جذب کرد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با تأکید بر اینکه ما باید پاسدار جریان مظلومیت اهل بیت(ع) باشیم و اجازه ندهیم راه ایشان مظلوم باقی بماند، عنوان کرد: امروز نباید اجازه دهیم شیعیان مظلوم بحرین و نیجریه و مردم مظلوم یمن و فلسطین مورد ظلم و ستم واقع شوند؛ تمام پیام دین در این جمله امیرمؤمنان(ع) که فرمودند «کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا» خلاصه می شود.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه داریم مظلومان عالم را یافته و از آنها حمایت کنیم، تأکید کرد: وظیفه ما در دوران کنونی این است که ظالمان امروز و شمر زمانه را به خوبی بشناسیم و به مقابله با آن بپردازیم؛ امروز باید در مقابل کودک کشی در کشورهای مظلوم فلسطین و یمن واکنش نشان دهیم و آنها را تنها نگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه اگر مردم بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) به وظیفه خودشان عمل می کردند حضرت امیرمؤمنان(ع) هیچگاه خانه نشین نمی شدند، بیان کرد: همه افراد جامعه باید نسبت به انقلاب اسلامی احساس وظیفه داشته باشند و با شرکت در انتخابات برای آینده مملکت خود اظهار نظر کنند و نگویند ما به این مسائل کاری نداریم.

وی یادآور شد: امروز وظیفه داریم با حمایت از ولایت فقیه در مقابل استکبار و زورگویی های دشمن ایستادگی کنیم و نگذاریم مسیر اهل بیت(ع) بی یاور باقی بماند./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات