۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۲۵۱۱۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

ضرورت الگو گرفتن از شخصیت پیامبر اسلام

ضرورت الگو گرفتن از شخصیت پیامبر اسلام
نماینده ولی فقیه در لرستان از پیامبر اکرم به عنوان الگو یاد کرد و گفت: برجسته ترین شخصیت پیامبر در اخلاقش جلوه یافته است و باید از ایشان الگو گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در جمع برخی از خبرنگاران با تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر(ص) گفت: پیامبر اسلام مظهر تمام اسما الهی و آینه تمام نمای صفات جمال و جلال الهی است.

وی از جلوه های شخصیتی پیامبر اکرم را بُعد اخلاقی خواند و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم با تأکید می فرماید: «ای پیامبر تو دارای اخلاق عظیم هستی».

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه عالی ترین و برجسته ترین شخصیت پیامبر اکرم در اخلاقش جلوه یافته است، عنوان داشت: اخلاق پیامبر اکرم مغناطیسی بود که همه را به سوی خود جذب می کرد.

وی اخلاق پیامبر(ص) را زبانزد خواند و اظهار داشت: آیه ۱۲۸ سوره توبه«لَقَد جاءَکُم رَسولٌ مِن أَنفُسِکُم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیمٌ»، پنج ویژگی برای پیامبر(ص) ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه نخستین ویژگی این است که پیامبر اکرم از خود شما مردم است، از جنس شما و در میان شماست، خاطرنشان کرد: دومین ویژگی این است که می فرماید ای مردم پیامبری دارید که سختی های شما بر پیامبر سخت است، رنج ها و مشکلات شما بر پیامبر اکرم ناگوار است و اگر در سرنوشت شما مشکلی به وجود می آید ناراحت می شود و نگران امت اسلامی است.

وی در ادامه یادآور شد: پیامبر(ص) سخت مشتاق هدایت و سعادت شما است، می خواهد شما خوشبخت و سعادتمند شوید؛ چهارم نسبت به مومنان رئوف است و ویژگی پنجم آنکه پیامبر مهربان است، نسبت به مؤمنان رحمت و مهربانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی به صبر و مقاومت پیامبر اکرم اشاره و خاطرنشان کرد: در مسیر دعوت به رنج و سختی های فراوانی تحمل کرد تا پرچم اسلام را به اهتزاز درآورد و امروز الگو است، باید از بعد شخصیتی ایشان درس گرفت./9451/د102/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات