۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۲۵۱۲۸
حجت الاسلام والمسلمین حسناتی نجف آبادی:

دین با حضور مردم جهانی می شود

دین با حضور مردم جهانی می شود
امام جمعه نجف آباد گفت: دین فقط با اعجاز، امدادهای غیبی و به دست امامان شیعه پیاده نمی شود بلکه تشکیل حکومت اسلامی در عالم نیاز به حضور مردمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسناتی نجف آبادی، امام جمعه نجف آباد امشب در حرم مطهر رضوی گفت: خداوند پیامبر(ص) را برای هدایت به سوی مردم فرستاد و قرار بر این است که این قرآن، دین و شریعت بر کل عالم و بر همه ادیان و مکتب های بشری مسلط شود.

وی اظهار کرد: دین و قوانین الهی تا قیامت برای بشر کافی خواهد بود و خداوند ضمانت اجرایی برای حاکمیت دین در عالم قرار داده است اما در زمان نبی اکرم(ص) دین خدا بر همه جا حاکم نشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی نجف آبادی حفظ دین را یکی از رسالت های اوصیا و امامت شیعه بیان و ابراز کرد: پیامبر(ص) اسلام را آورد و با شهادت سیدالشهدا(ع) دین اسلام تثبیت و حفظ شد و از خطر نابودی نجات یافت و 4 امام بعد از امام حسین نیز به تبیین و تفسیر دین و شریعت اسلام پرداختند تا از تحریف دین جلوگیری شود.

امام جمعه نجف آباد اجرای دستورات دینی را از رسالت های امام رضا(ع) و امامان بعد از ایشان دانست و گفت: رسالت برقراری نظام اسلامی را همه امامان داشتند و اگر مردم همراهی می کردند، حکومت اسلامی در زمان امیرالمومنین(ع) تشکیل می شد اما مردم همراهی نکردند.

وی افزود: قرار خداوند بر این نیست که دین فقط با اعجاز، امدادهای غیبی و به دست امامان شیعه پیاده شود بلکه پیاده شدن حکومت اسلامی در عالم نیاز به مردم و حضور مردمی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی نجف آبادی به لزوم حضور مردم برای تشکیل حکومت اسلامی اشاره و بیان داشت: اگر مردم در میدان نباشند اگر چه حاکم امیرالمومنین(ع) باشد، وقتی کسی فرمان او را اطاعت نکنند، رای و فرماندهی او بی نتیجه خواهد بود.

امام جمعه نجف آباد افزود: مردم دارای عقل و هوای نفس هستند که برای این که خلیفه خداوند بر روی زمین باشند باید از عقل خود پیروی کنند و تسلیم هوای نفس نشوند، عقل هدیه الهی است که در وجود همه انسان های نهفته است.

وی پیامبر(ص) و ائمه اطهار را عقل کل در عالم دانست و گفت: تدبر و عقل انسان ها را در کنار حجت خدا قرار می دهد و این تعقل و دور اندیشی زمینه دوری از خطا و حرکت در مسیر سعادت را فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی نجف آبادی به ایمان و عمل صالح تأکید و بیان داشت: اولیای خدا جز عاقل ترین و رئوف ترین ها بودند و هستی خود را برای مردم گذاشتند اما مردم آن گونه که باید همراهی نکردند باید از این حوادث درس عبرت بگیریم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات