۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۲۵۱۳۸
رییس اداره اوقاف میاندورود:

جامعه امروز نیازمند موقوفاتی متناسب با نیازهای جدید است

جامعه امروز نیازمند موقوفاتی متناسب با نیازهای جدید است
رییس اداره اوقاف میاندورود بر ضرورت تقویت وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه تأکید کرد.
محمد حسین فاضلی، رییس اداره اوقاف میاندورود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، وقف را احسان و میراثی ماندگار برای انسان دانست و گفت: این میراث ماندگار از سوی پیامبران الهی، ائمه معصومین (ع) و بزرگان دینی به ما رسیده است.
 
وی با بیان این که انسان هیچ گاه با وقف نمی‌میرد، افزود: وقف انسان را به اوج معنویت و رابطه انسان با خدا را نزدیک می‌کند.
 
فاضلی با اشاره به این که انسان با وقف هم نام خود را درتاریخ ماندگار می‌کند و هم باری از دوش جامعه با نیت خیرخواهی خود برمی دارد، گفت: اگر انسان در زندگی بخشی از اموال خود را در راه خیر و مسائل ارزشی انسانی و مذهبی وقف کند نامش ماندگار می‌شود و ثواب وقف و موقوفات تا ابد به روحش واصل می‌شود.
 
رییس اداره اوقاف میاندورود در ادامه سخنان خود افزود: جامعه امروز نیاز به وقف جدید در حوزه‌های مختلف نظیر مقابله با تهاجم فرهنگی، ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع)، نیازمندان و فقرا و معلولان، ترویج فرهنگ شهات، پشتیبانی از علم و دانش و به ویژه علوم دانش بنیان، دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت، حمایت از تولید و کسب و کار، ترویج فرهنگ کتابخوانی، حمایت از اقتصاد مقاومتی و مسائل بهداشتی و درمانی دارد.
 
فاضلی با بیان این که با بهره گیری از ظرفیت وقف می توان بسیاری از نیازها و مشکلات جامعه در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، درمانی و آموزشی را رفع کرد، بیان داشت: تحقق این مسأله نیازمند تبیین اهمیت وقف های جدید با نیازهای روز جامعه است.
 
رییس اداره اوقاف شهرستان میاندورود با اشاره به این که در طول تاریخ با استفاده از ظرفیت بالای وقف ارزش های دینی و معارف اهل بیت(ع) در جامعه نشر و گسترش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز با بهره گیری مناسب از این پتانسیل بالای دینی می توان جامعه را از بسیاری امور مهم بی نیاز کرد.
 
وی با تأکید بر این که امیدواریم افراد متمکن و متمول بخشی از اموال خود را در راه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و مذهبی وقف کنند، بیان داشت: اجرای امینانه نیات واقفین یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان اوقاف است که به طور جدی آن را دنبال می‌کند.
 
فاضلی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که دهه وقف از چهارم آبان ماه آغاز و تا سیزدهم آبان ماه ادامه خواهد داشت، گفت: زنگ وقف، همایش یاوران وقف، ارائه گزارس عملکرد هفت ماهه اوقاف شهرستان، بازدید از رقبات و امامزادگان و موقوفات، اجرای نیات واقفین در اماکن مذهبی، مراسم شهادت پیامبر گرامی اسلام، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) در مساجد و امامزادگان و اماکن مذهبی با همکاری هیأت امنا، ایستگاه همه واقف باشیم، گزارش عملکرد در نماز جمعه، غباروبی و عطر افشانی مزار امامزادگان، عیادت از خانواده‌های معظم شهیدان و بیماران وابسته به اصحاب وقف و بقاع متبرکه تجلیل از مستاجرین و هیات امنا نمونه از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف شهرستان در این دهه است.
افشین ایمانی
ارسال نظرات