۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۲۵۱۴۶
امام جمعه موقت روانسر:

اهل‌سنت از پیامبر اسلام و امام رضا به عنوان پیشوای مسلمانان پیروی می‌کنند

اهل‌سنت از پیامبر اسلام و امام رضا به عنوان پیشوای مسلمانان پیروی می‌کنند
ماموستا شهبازی: اهل‌سنت از دستورات پیامبر اسلام (ص) و امام رضا(ع) و تمامی ائمه معصومین علیهم‌السلام به عنوان پیشوای مسلمانان پیروی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، ماموستا یحیی شهبازی با بیان اینکه اگر ما به سیره عملی پیامبر نگاه کنیم محور اصلی پیامبر حفظ وحدت و تکیه‌ بر آن بوده است اظهار داشت: در مورد جایگاه والای اهل‌بیت در قرآن بهترین تعاریف بیان‌شده است اهل‌بیت مورد اجماع تمام امت مسلمانان هستند.

وی با اشاره به اینکه کسی که حرکت اهل‌بیت علیهم‌السلام را نگه بدارد حرمت پیامبر اسلام (ص) را نگه داشته و کسی که حرکت اهل‌بیت علیهم‌السلام را نگه ندارد حرمت پیامبر اکرم (ص) را زیر سوال برده است گفت: اهل‌سنت ارادت خاصی نسبت به ائمه معصومین علیهم‌السلام دارند.

امام جمعه موقت روانسر ضمن تسلیت رحلت جانگداز پیامبر اسلام (ص) و حضرت امام رضا (ع) به تمام مسلمانان ایران اسلامی و مردم استان اظهار کرد: از آنجایی‌ که امام رضا (ع) انسانی متواضع و از فضائل اخلاقی بسیاری برخوردار بود، اهل‌سنت نیز با الگو قرار دادن ایشان، از دستورات این پیشوای مسلمین پیروی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمامی اهل‌بیت (ع) برای برپایی نظام اسلامی و تحکیم وحدت بین جوامع اسلامی اعم از شیعه و سنی به مبارزه با حکام ستمگر پرداختند و در راه دفاع از حق و به برای برپایی وحدت به شهادت رسیدند بیان کرد: شخصیت این امام بزرگوار تنها متعلق به شیعه نیست، بلکه مربوط به کل جهان اسلام و بشریت است.

ماموستا شهبازی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) به‌دنبال تبلیغات دینی و مبارزه در راه حق بود گفت: امام رضا (ع) یکی از عالمان بزرگ دینی است و اهل‌سنت ارادت خاصی به این امام همام دارند.

وی افزود: مسلمانان جامعه اسلامی باید با الگو قرار دادن شخصیت این امام همام، اتحاد و انسجام خود را حفظ کرده تا دشمنان اسلام را شکست بدهند و امام رضا (ع) محور «وحدت و اتحاد» مسلمانان بودند.

امام جمعه موقت روانسر عنوان کرد: وحدت شیعه و سنی خاری در چشم دشمن است زیرا برادران شیعه و سنی سال‌ها در این استان و سراسر کشور بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و این وحدت آن‌ها خاری به چشم دشمنان اسلام و انقلاب است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات