۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۲۵۱۶۳
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

رسانه ظرفیتی عظیم برای فرهنگ سازی در حوزه وقف است

رسانه ظرفیتی عظیم برای فرهنگ سازی در حوزه وقف است
معاون فرهنگی اوقاف لرستان به نقش رسانه در ترویج و تقویت فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت در ترویج و احیای فرهنگ وقف بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، صبح امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت دهه وقف که در محل سالن جلسات سازمان اوقاف برگزار شد، گفت: این ایام فرصتی مناسب برای ترویج و تقویت فرهنگ وقف و آگاه بخشی به مردم است.

وی با گرامیداشت دهه وقف افزود: وقف صدقه جاری است و نهادینه سازی فرهنگ وقف راه گشای مشکلات در زمینه های مختلف است.

حجت الاسلام عباس زاده به نقش رسانه ها در نهادینه سازی و ترویج فرهنگ وقف تآکید و بیان کرد: انتظار داریم وقف رسانه ها در راستای فرهنگ سازی و هدایت نیات واقفان باشد.

وی یادآور شد: ترویج و تبیین فرهنگ وقف از زبان رسانه امری مهم برای آگاه سازی و روشنگری بین مردم برای ایجاد و احیای موقوفات است.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به اینکه درآمدی از امامزادگان برای امورات فرهنگی هزینه می شود، گفت: طرح نشاط معنوی، روخوانی، روانخوانی، حفظ قرآن و سوگواره یاس نبوی از جمله طرح هایی هستند که اجرا می شوند.

وی از راه اندازی مراکز افق در امام زادگان خبر داد و گفت: این طرح با محوریت انجام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی با شناسایی افراد مستضعف، رسیدگی به آسیب های اجتماعی، آزاد سازی زندانیان و دیگر امور فرهنگی اجتماعی انجام می شود.

حجت الاسلام عباس زاده بیان کرد: امسال از محل درآمد موقوفات طبق نیت واقف هفت مورد آزادسازی زندانیان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در سامانه اوقاف ۸۰۰ نیت خیر در کشور وجود دارد، افزود: ما مجری اجرای نیت واقف هستیم و از این تعداد نیت واقف شاید حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ مورد از آن در استان لرستان اجرا می شود.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان خاطرنشان کرد: طرح مهر تحصیلی و  کمک به افراد بی بضاعت، مهر تندرستی، کمک جهیزیه و دست های مهربانی از دیگر طرح های اوقاف است که از محل موقوفات اجرا می شود.

حضور ۴۰ مبلغ غیربومی در دهه آخر صفر

حجت الاسلام عباس زاده خاطرنشان کرد: ۴۰ مبلغ غیربومی در دهه آخر صفر در کنار مبلغان بومی در امام زادگان و بقاع متبرکه استان لرستان فعالیت تبلیغی دارند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های دهه وقف اظهار داشت: همایش تجلیل از متولین وقف در شهرستان های خرم آباد کوهدشت و بروجرد برگزار می شود.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان برپایی نمایشگاه وقف، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، غبارروبی گلزار شهدا و زنگ انشاء با موضوع وقف را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که در دهه وقف اجرا می شود.

حجت الاسلام عباس زاده به ثبت وقف های جدید اشاره کرد و عنوان داشت: امسال سهم اوقاف در ثبت وقف های جدید ۵۰ مورد بوده است و تاکنون ۵۵ مورد ثبت شده است./۹۴۵۱/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات