۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۲۵۱۷۷
آیت الله استادی:

اجازه ندهیم نسخه‌های غیر اسلامی در قالب کتاب جوانان را تحت تأثیر قرار دهد

اجازه ندهیم نسخه‌های غیر اسلامی در قالب کتاب جوانان را تحت تأثیر قرار دهد
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر نظارت دقیق بر کتب گفت: باید اجازه نداد که نسخه‌های غیر اسلامی و نادرست در قالب کتاب جوانان را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی عضو شورای عالی حوزه های علمیه صبح امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره مقام رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) گفت: کسانی که معتقد شدند که بعد از رسول خدا امیرمؤمنان خلیفه است عقیده آن ها مطابق با واقع است اما کسانی اعتقاد دیگری داشتند که مطابق با واقع و اراده الهی نبود و اعتقاد صادق نیست.

وی افزود: انسان معتقد به مکتب اهل بیت(ع) صدق در اعتقاد دارد اما در جاهای دیگر اینگونه نیست، گاهی هم انسان ادعای صادق یا غیر صادق درباره مسائل دینی دارد، باید در اعتقاد، رفتار و نیت خود صادق باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نیت صادق انسان باید برای رضایت و قربت الهی باشد، اظهار داشت: انسان باید در همه ابعاد زندگی خود صداقت داشته باشد و توکل، اعتقاد و یقین خود را تقویت کند.

وی ادامه داد: اگر انسان خشوع ظاهری در بین مردم دارد اما در باطن به گونه ای دیگر رفتار می کند دچار نفاق است و نوعی کذب به شمار می رود چرا که حقیقت خود را به گونه ای دیگر نشان می دهد که واقعیت ندارد.

آیت الله استادی ابراز داشت: قرآن کریم می فرماید که مؤمنان باید در اعتقادات، اخلاق، رفتار، احکام و زندگی با "صادقان" باشند که اهل بیت طاهرین(ع) هستند، در آیات و روایات فراوانی آمده که اگر انسان می خواهد سعادتمند باشد باید تابع اهل بیت(ع) باشد.

وی عنوان کرد: هر جامعه ای که افراد آن دنبال جمعیت باشند و تحت تأثیر آن ها حرکت کنند یعنی بر پای خود نیستند و استقلال ندارند و آینده ای خوبی برای آنها متصور نیست، باید بصیرت داشته باشیم و تحت تأثیر هر صدا و اقدامی قرار نگیریم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: جامعه ای سعادتمند است که دنبال حق باشد و نه این که تحت تأثیر صداهای مختلف قرار گیرد، اسلام از ما می خواهد دقت، تدبر و تأمل کنیم تا به علم صحیح و حق برسیم، علم صحیح جز در خانه اهل بیت(ع) نیست اما برخی سراغ دیگران رفتند.

وی اضافه کرد: گاهی افرادی که اطلاعات لازم را ندارند سخنرانی می کنند و جمعیت در مراسم آن ها حاضر می شود در حالی که باید بررسی کنند که آیا افراد اطلاعات لازم را دارند یا خیر و ادعای آن ها درست است یا نه، جامعه باید به افراد خبره مراجعه کند.

آیت الله استادی با بیان این که صداوسیما باید بر مبنای دستورات اسلامی عمل کند، گفت: درست است که در نظام اسلامی قرار داریم اما بدان معنا نیست که هرچه از صداوسیما پخش می شود درست است، گاهی صداوسیما مواردی را پخش می کند که دارای اشکال است و باید توجه لازم را داشته باشیم تا دستورات دین اجرا شود.

وی افزود: اگر بناست کتابخوانی ترویج و تبلیغ شود باید کتاب های خوب خوانده شود نه این که دلخوش کنیم که کتاب های زیادی چاپ شده و بسیاری از آن ها مشکل دارد، نباید اجازه داد که نسخه های غیر اسلامی و نادرست در قالب کتاب جوانان را تحت تأثیر قرار دهد، باید بیدار و هوشیار باشیم که فرزندان جامعه چگونه تربیت می شوند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 15
محمد قمین
ارسال نظرات