۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۲۵۱۹۰
کارشناس مسائل غرب آسیا:

کشته شدن البغدادی مقدمه ظهور گروه تروریستی جدید است

کشته شدن البغدادی مقدمه ظهور گروه تروریستی جدید است
سعیداوی هوشیاری ملت‌های منطقه در برابر اتفاقات پیش رو را خواستار شد و گفت: انعکاس خبر کشته شدن البغدادی، چه بسا مقدمه‌ای برای ظهور گروه تروریستی جدیدی است.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به گزارش مقامات آمریکایی درباره کشته شدن البغدادی اظهار داشت: داعش را آمریکایی‌ها برای بر هم زدن منطقه تأسیس کردند که در این باره موفق بودند، اما پس از پایان مصرفش به نابودی آن و سرکرده اش پرداختند همانطور که پیش از آن با سایر مزدوران خود چنین کردند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه سابق بر آن القاعده و اسامه بن لادن برای فشار آوردن به اتحاد جماهیر شوروی و ناامنی در شرق از طرف آمریکا مورد حمایت قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: بن لادن و البغدادی پس از پایان مأموریت هایشان به دست آمریکایی‌ها از بین رفتند با این حال هیچ اثر و تصویری از اجسادشان نشان داده نشد؛ از این رو حذف این دو شخصیت نامعلوم است که آیا به معنای حذف فیزیکی بود یا حذف از انظار عمومی؟.

سعیداوی هوشیاری ملت‌های منطقه در برابر اتفاقات پیش رو را خواستار شد و بیان داشت: چه بسا انعکاس خبر کشته شدن البغدادی جنبه تبلیغاتی و برای مدیریت انتخابات پیش رو از سوی مقامات آمریکایی بیان شده است و چه بسا مقدمه‌ای برای ظهور گروه تروریستی جدیدی از جمله سفیانی باشد.

وی با بیان اینکه علائم و قرائن نشان از ظهور گروه تروریستی جدید در عراق دارد، اضافه کرد: مخالفان، اعتراضات عراق را با تحریک احساسات قومی مبنی بر اشغال کشور و فساد اداری نظام‌مند و هوشمند دنبال می‌کنند و زمینه را برای ایجاد موج جدید ناامنی در منطقه پیگیر هستند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه بقای حیات سیاسی و امنیتی آمریکا مرهون ناامنی‌ها در منطقه غرب آسیا است، گفت: آمریکایی‌ها مدعی ایجاد توازن در منطقه از طریق حضور نظامی هستند؛ بنابراین کشور‌هایی از قبیل امارات و عربستان تحت تأثیر چنین القائاتی قرار گرفته و هزینه سنگین حضور نظامی آمریکا را متقبل شدند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
م.ت
Iran, Islamic Republic of
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
جناب دکتر سعیداوی تحلیل دقیق و نگرش فرا منطقه ای و همه جانبه ی شما قابل تقدیر است . متشکریم
0
0