۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۶۲۵۲۰۷
ظهر امروز در مشهد؛

مراسم خوانش و معرفی چهار اثر با موضوع زیارت برگزار شد

مراسم خوانش و معرفی چهار اثر با موضوع زیارت برگزار شد
رشیدیان زیارت را در فرهنگ دینی و تشیع دارای جایگاه خاص معرفی کرد و آن را نوعی ذکر دانست که سبب تذکر از غفلت در زندگی مادی انسان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت ظهر امروز در مراسم خوانش و معرفی چهار اثر با موضوع زیارت، در موکب کتاب رضوی در عرصه میدان شهدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کتاب دوستان رضوی و عزادارن نبوی، پرداختن به کتاب و کتابخوانی را بسیار مهم دانست.

رشیدیان گفت: در کنار مناسبت ایام شهادت و راهپیمایی عاشقان و دلدادگان حریم امام علی بن موسی الرضا(ع) همراه با خدمات و پذیرایی های مختلف که از سوی نهادها و مردم ارائه می شود برپایی موکب کتاب رضوی، ابداعی مهم و قابل توجه است.

وی افزود: زیارت در فرهنگ تشیع و دینی جایگاه بسیار خاص دارد، در عالم زندگی مادی، انسانها دچار نسیان و فراموشی می شوند و زیارت که نوعی ذکر است به آدمهایی که به دلیل بعضی مسئولیت ها از واقعیت ها و هدف زندگی غفلت می کنند تذکر می دهد و از حرکت برای آن حیات و پدیده ای که انسان در زندگی دینی برای آن مامور شده آگاهی می دهد.

استاندار سابق خراسان رضوی بیان داشت: انسانها در زیان و خسرانند به جز کسانی که ایمان می آورند و عمل صالح انجام می دهند و در این مسیر یکدیگر را به صبر توصیه می کنند.

رشیدیان افزود: زیارت یا زائر کسی است که از بقیه به نوعی روی بر می گرداند و به سوی آن شخص، امام یا معصومی که به زیارتش می رود روی می آورد که این روی آوردن، نوعی ذکر و تذکر است.

وی ادامه داد: همه ما عاشق اهل بیت هستیم، عشق به ائمه طاهرین از کودکی در وجود ما به ودیعه گذاشته شده، و همه ما عاشق آن زیبائی ها و خصوصیات انسانی کاملی که در وجود ائمه ما بوده، هستیم.

زیارت کامل، عارفا به حقه است

رییس سازمان حج و زیارت کشور بیان داشت: این همه شور و شوق در زیارت و هجومی که به سمت ضریح امام در جریان است به دلیل بزرگی و کرامت و مهربانی امام رئوف است که از کودکی در مورد آن به ما آموخته اند.

وی افزود: ما عاشق اهل بیت شدیم و شور عشق در همه ما وجود دارد و این شور با شعور تکمیل می شود شور انرژی و سوخت حرکت است شعور لازمه تداوم و استمرار است آنچه زیارت را تکمیل می کند عارفا به حقه و عارفا به امره بودن است.

وی با اشاره به اجتماع بزرگ اربعین حسینی در عراق، آن ایثار و از خودگذشتگی در پذیرایی و خدمات به زائران را ستود و در ادامه گفت: خوشا به حال آن عزیزانی که در جهت معرفی آداب زیارت و آن چیزی که زائران از زیارت به سوغات می بردند می کوشند و در این زمینه به نشر کتب می پردازند.

لازم به ذکر است در این مراسم خوانش و معرفی، چهار کتاب «ادعیه، زیارات، نماز، صلوات، اذکار، حرزها و نیایش های امام رضا(ع)» «امام رضا(ع) و کرامت انسانی» «عنایات امام رضا(ع) به روایت عالمان» و کتاب «بیایید اینگونه زیارت کنیم» معرفی و رونمایی شد و حجت الاسلام روح الله شفیعیان نویسنده کتاب «بیایید اینگونه زیارت کنیم» پیرامون تالیف خویش سخن گفت./933/پ202/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات