۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۶۲۵۲۵۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

معرفت الله بالاترین کمال انسان است

معرفت الله بالاترین کمال انسان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه معرفت الله بالاترین کمال انسان است، گفت: انسان به واسطه قرآن و عترت می تواند نسبت به خداوند شناخت حاصل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، همزمان با فرارسیدن شهادت امام رضا(ع) در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بالاترین و برتری معرفت، معرفت بالله است.

وی با بیان اینکه خداوند ازلی، ابدی و زیبای بی نهایت است، ادامه داد: خداوند دارای اسماء الحسنی و صفات کمال و جمال است و معرفتی که انسان نسبت به وجود مقدس خداوند پیدا می کند متناسب با بزرگی حق تعالی ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: آیات، روایات و دعاهایی که در کتاب ادعیه آمده همه و همه در راستای معرفی حضرت حق است و اگر انسان به مضامین عمیق این بیانات دل بدهد می تواند نسبت به خداوند معرفت پیدا کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) معدن علم الله و نور الله هستند، ابراز کرد: هرگز کسی نمی تواند خداوند را آنگونه که اهل بیت(ع) معرفی کردند معرف خداوند باشند؛ خداوند در قرآن کریم می فرماید: کسی در عالم دنیا نمی تواند درباره من حرف صحیحی بزند مگر مخلصین.

وی ادامه داد: بنابراین تنها اهل بیت(ع) و انبیای الهی می توانند درباره خداوند معرفی صحیح داشته باشند در غیر این صورت معرفی دیگران باطل و یا ناقص خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه قرآن و عترت زیبایی بی نهایت حضرت حق را بر همگان معرفی می کنند، اظهار داشت: انسان اگر زیبایی بی نهایت خداوند را درک کند بی قرار می شود؛ شعیب نبی از اوج بی قراری به قدری اشک ریخت که نابینا شد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه معرفت و محبت به حضرت حق ظاهر کننده باطن انسان از آلودگی ها و تعلقات غیر الهی است، ابراز کرد: تعلقات مانع حرکت انسان به سوی خداوند می شود؛ انسان زمانی که باطنش از آلودگی ها پاک شد به حقیقت وجودی خداوند معرفت پیدا می کند.

وی ادامه داد: کسانی که غرق در معرفت و حقیقت وجود پروردگار هستند اهل داوری ناحق نیستند و با همه وجود به طاعت پروردگار مشغول می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه انسان در این عالم به عنوان مسافر است و بقای او در عالم آخرت خواهد بود، گفت: کسانی که به خداوند معرفت دارند به سوی لقاء الله، مغفرت الله، عفو الله و رحمت الله حرکت می کنند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انسان مومن مشتاق لقاء الله است در حالی که شوق خداوند به او بی نهایت است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات