۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۲۵۲۶۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

شیعه هرگز از رحمت الهی ناامید نمی شود

شیعه هرگز از رحمت الهی ناامید نمی شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شیعه محبوب اهل بیت(ع) است، گفت: شیعه هرگز از رحمت الهی ناامید نمی شود زیرا در همه لحظات تحت سیطره رحمت الهی است.|

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در آیات و روایات بارها از کلمه مودت و محبت نسبت به اهل بیت(ع) استفاده شده است.

وی افزود: ارتباط با اهل بیت(ع) سبب اطاعت و پیروی از دستورات آنان می شود؛ انسان زمانی که دلداده شد بخواهد و یا نخواهد در مدار دویدن به دنبال محبوب قرار می گیرد و تلاش می کند که محبوب از او راضی و خوشحال شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه خداوند در سوره احزاب از اهل بیت(ع) با عنوان مطهرون یاد می کند، اظهار داشت: اهل بیت(ع) از نسل حضرت زهرا(س) و امیرمومنان علی(ع) است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه محبت و مودت اهل بیت(ع) در قلوب شیعیان برافروخته است، عنوان کرد: شیعیان به قدری به اهل بیت(ع) محبت و مودت دارند که هرگز دست از این محبت بر نمی دارند.

وی افزود: شیعیان در کنار این محبت به انجام بخشی از احکام الهی پایبند هستند و اینطور نیست که اعمالی را بر اساس دلدادگی اهل بیت(ع) انجام ندهند؛ جناب سلمان فارسی چون همه احکام الهی را انجام می دادند از شیعیان خاص به شمار می رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه گریه بر امام حسین(ع) سبب آمرزش گناهان شیعیان می شود، ادامه داد: خداوند اگر بخواهد همه مخلوقات را به بهشت ببرد از این کار باکی ندارد و کسی نمی تواند به این امر ایراد وارد کند؛ متاسفانه برخی انسان ها خودشان را از رحمت الهی دور می کنند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه کسی حق ندارد از شیعه بودنش ناامید شود، اظهار داشت: شیعیان تا جایی که امکان دارد از گناه و معصیت اجتناب کنند و با پیروی از اهل بیت(ع) از رحمت الهی ناامید نشوند.

وی با استناد به روایات، ابراز کرد: در روایتی آمده شیعه در رحمت الهی سیر می کند و به ارزش گذاری پروردگار کامیاب است؛ جلساتی که برای اهل بیت(ع) برگزار می شود مورد عنایت و نظر ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: طبق صریح روایات، با بیماری شیعیان، ما اهل بیت(ع) نیز بیمار می شویم، شیعیان غصه دار نمی شوند مگر اینکه ما نیز بلافاصله غصه دار شویم، این حدیث بیانگر پیوند عمیق شیعه و اهل بیت(ع) است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات