۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۲۵۲۷۵
امام جمعه زنجان:

سبک زندگی رضوی الگوی کاملی برای جامعه است

سبک زندگی رضوی الگوی کاملی برای جامعه است
امام جمعه زنجان در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: امام رضا(ع) امام مهربانی بوده و ولی نعمت همه ما است و سبک زندگی رضوی الگویی کامل برای جامعه است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی ضمن عرض تسلیت شهادت جانگداز هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به خدمت عموم محبین اهل بیت و امت بزرگ ایران و مردم ولایتمدار، اظهار داشت: وجود مبارک امام رضا (ع) که در کشور ما به عنوان ولی نعمت ما هستند یعنی قلب معنویت ملت ایران در خراسان می تپد.

وی با اشاره به اینکه ((کعبه بود قبله گه خاکیان، توس بود قبله افلاکیان))، افزود: یعنی کعبه قبله گه همه انسان‌های خاکی و توس قبله همه آسمانیان است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه از القاب مهم و بزرگ آن بزرگوار امام الرئوف است، اضافه کرد: همه امامان رئوف هستند ولی این صفت درباره آن بزرگوار جلوه بالاتر و تلالو بیشتری دارد چرا که از امام جواد (ع) پرسیدند که برخی می‌گویند لقب رضا را مامون به پدر بزرگوار شما داده است، فرمودند ایشان خلاف می‌کنند این لقب از جانب پروردگار تبارک و تعالی به پدر من دادند همه امامان راضی به رضای پروردگار هستند منتها آنقدر بزرگوار هستند که حتی دشمنان نیز از ایشان در واقع راضی هستند.

وی که در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) حضور داشت، با اشاره به اینکه ما اینجا را به عنوان کلاس درس می شناسیم و امام نمونه دینی و عملی مکتب و امام الگو است، گفت: ما با حضور در اینجا درس معرفت، دینداری، مقاومت، ظلم ستیزی و درس حمایت از مظلومین را در کنار این حرم مطهر یاد می گیریم. 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه عشق و علاقه و ارادت ما سر جای خود است ولی وقتی ارزش پیدا می‌کند که این عشق و ارادت توام با تبعیت و پیروی از سیر و سبک و سلوک زندگی امام رضا علیه السلام باشد، افزود: سبک زندگی رضوی به عنوان الگوی کاملی برای ما است.

امام جمعه زنجان با اشاره بر اینکه بتوانیم از این فرصت زیارت و از این ایام شهادت، همه ملت بزرگ و ولایت مدار و همه ایران ما و همه شیعیان بهره مند شود تاکید کرد: در کنار مرجع نورانی این امام شریف، عزت ایران و اسلام  و مسلمین و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی و عمر طولانی با عزت برای امام مسلمین مقام معظم رهبری و همینطور تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خدا درخواست می نماییم و به امید خدا همه بیایند و از نزدیک از این جرعه  معرفت بچشند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات