۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۲۵۲۸۲
استاندار کربلا:

کسی کشته نشده؛ بیشتر زخمی‌ها نیروهای امنیتی هستند

کسی کشته نشده؛ بیشتر زخمی‌ها نیروهای امنیتی هستند
استاندار کربلا خبر داد: در تظاهرات روز گذشته، هیچ شخصی کشته نشد و ویدئوهای جعلی منتشر شد که این مسأله در راستای جنگ تبلیغاتی سازمان‌یافته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «علی الهاشمی» فرمانده «عملیات فرات میانه» و «نصیف الخطابی» استاندار کربلا امروز سه‌شنبه برای اعلام جزئیات اتفاقات تظاهرات روز گذشته در این استان و موج خبری ضد دولتی و علیه این استان، نشست خبری برگزار کردند.

الخطابی در این نشست تأکید کرد که برخی از معترضان روز گذشته به نیروهای امنیتی، ادارات دولتی و بانک‌ها حمله کردند. در جریان این تظاهرات به نیروهای امنیتی دستور داده شده است که از گلوله جنگی علیه معترضان استفاده نشود.

به گزارش شبکه خبری «العهد» عراق استاندار کربلا گفت: بیشتر کسانی که در تظاهرات روز گذشته زخمی شدند، نیروهای امنیتی بودند نه مردم عادی... «ما حامی تظاهرات مسالمت‌آمیز و برآورده شدن خواسته‌های قانونی هستیم و از مردم آگاه می‌خواهیم که متجاوزان را شناسایی کنند».

الخطابی با اشاره به اینکه تلاش خواهد شد مطالبات قانونی مردم این استان برآورده شود، بر تحقق سریع آن تأکید کرد و گفت: در تظاهرات روز گذشته این شهر، هیچ شخصی کشته نشد و ویدئوهای جعلی منتشر شد که این مسئله در راستای جنگ تبلیغاتی سازمان‌یافته است.

وی در پایان اظهار خود خاطر نشان کرد که «بیشتر تظاهرات‌کنندگانی را که روز گذشته بازداشت شده بودند، آزاد کردیم».

الزام نیروهای امنیتی به عدم استفاده از سلاح جنگی

« قیس المحمداوی» فرماندهی عملیات فرات میانه نیز در این نشست تأکید کرد که نیروهای امنیتی ملزم شدند که از تظاهرات‌کنندگان پشتیبانی کرده و از سلاح جنگی استفاده نکنند.

وی مانند استاندار کربلا خبر داد که در بخش فرات میانه، یک نفر نیز در جریان این تظاهرات کشته نشد.

این فرمانده عراقی تصریح کرد که برخی از تظاهرات‌کنندگان در تظاهرات روز گذشته با خود سلاح داشتند و در تلاش بودند که تظاهرات را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.

المحمداوی در پایان اظهارت خود گفت که برای حمایت از تظاهرات‌کنندگان در این استان، حلقه امنیتی ایجاد کرده بودند.

وجود عوامل نفوذ در تظاهرات کربلا

«احمد علی زوینی» رییس پلیس بغداد هم گفت که «همه باید این شهر مقدس را حفظ کنند و رفتار مخلان [امنیت] را رد کنند».

زوینی خبر داد که در این تظاهرات عوامل نفوذی نیز حضور داشتند که قصد داشتند در کربلا دست به تخریب بزنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که افرادی را بازداشت کردند که بمب‌های دست‌ساز با خود داشتند و اقدامات تخریبی انجام می‌دادند.

بسیاری از منابع خبری ضد محور مقاومت و مخالف دولت عراق در تظاهراتهای اخیر عراق، اخبار جعلی درباره کشته شدن معترضان و تظاهرات‌کنندگان منتشر می‌کنند تا افکار عمومی این کشور را متشنج کنند.

دولت عراق در واکنش به این اقدامات، یکشنبه پنج آبان ماه فعالیت شبکه‌های العربیه و الحدث عربستان سعودی را که پوشش نامناسبی از اعترضات عراق داشتند، متوقف کرد.

دور دوم تظاهرات مردمی در عراق  از روز جمعه سوم آبان ماه در اعتراض به بیکاری، فساد و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز شد که به کشته و زخمی شدن شماری از معترضان منجر گردید و بسیاری از طرف‌ها درباره دست‌های پشت پرده این اعتراضات هشدار دادند.

روزنامه لبنانی «الاخبار» نیز طی گزارشی از دستیابی به یک سند امنیتی که بیانگر نقش سفارت آمریکا در بغداد در سازماندهی تشکیلات سری «تظاهرات اکتبر» عراق  است، خبر داد.

منبع: فارس
ارسال نظرات