۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۲۵۲۸۷
امام جمعه سرپل‌ذهاب:

راه نجات امت اسلامی، تبعیت از قرآن، دستورات پیامبر و ائمه اطهار است

راه نجات امت اسلامی، تبعیت از قرآن، دستورات پیامبر و ائمه اطهار است
امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: تنها راه نجات امت اسلامی در شرایط کنونی تبعیت از قرآن، دستورات پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید جواد فاطمی‌نسب با تسلیت شهادت پیامبر اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) عنوان کرد: پیامبر اسلام (ص) پیامبر رحمت است و از زمان بعثت سعی در تعالی جامعه بشری و شمولیت جهان اسلام داشت و تا زمانی که افراد جامعه بشری در مسیر پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین علیهم‌السلام حرکت کنند به سعادت می‌رسند.

وی با بیان اینکه اگر افراد جامعه انسانی از مسیر سعادت و اهل‌بیت (ع) زاویه و فاصله بگیرند  و جامعه به سمت هلاکت و نابودی سوق پیدا می‌کند بیان کرد: ما اگر بخواهیم به جایگاه واقعی خود و فلسفه خلقت خود برسیم تنها راه رسیدن به آن تمسک به قرآن و اهل‌بیت (ع) است.

امام جمعه سرپل‌ذهاب با اشاره به اینکه هدف بعثت پیامبر اسلام (ص) رشد، تکامل و سعادت جامعه بشری است و تبعیت از دستورات پیامبر بر تمامی مسلمانان واجب است عنوان کرد: باید از وقایع تاریخی بشر در دوران اسلام درس گرفت.

وی با بیان اینکه در زمان پیامبر اسلام (ص)، جهان اسلام با قوت و قدرت شکل گرفت و در رأس آن پیامبر کشور اسلامی را مدیریت می‌کرد و هر روز شاهد گسترش جهان اسلام بودیم اما با رحلت پیامبر اسلام (ص) در بین مسلمانان تفرقه و اختلاف را شاهد هستیم و علت اصلی آن هم عمل نکردن به وصیت و تعالیم پیامبر اسلام (ص) بود.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب با اشاره به اینکه بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) خسارت زیادی بر جامعه اسلامی وارد شد و دین اسلام خدشه‌دار شد و منکرات جای معروفات را گرفتند عنوان کرد: و حرکت رو به تعالی که اسلام آغاز کرده بود بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) توسط افرادی که اسلام را به اشتباه مصادره کردند به قهقرا کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که موجب اختلاف افکنی بین مسلمانان شد عدم توجه به دستورات اسلام و آیات قرآن بود گفت: اکنون هم برای تشکیل حکومت و تمدن نوین اسلامی و امت واحده باید تنها در مسیر پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام حرکت کنیم و از تاریخ اهل‌بیت و مشکلاتی که در زمان اهل‌بیت علیهم‌السلام شکل گرفت درس عبرت بگیریم.

امام جمعه سرپل‌ذهاب با اشاره به اینکه چه موضوعی باعث شد که امام حسن مجتبی (ع) اینگونه مظلوم واقع شود و تن به صلح به معاویه بدهد افزود: در زمان امام حسن (ع) دو دسته نفاق در بین جامعه اسلامی با عناوین نفاق خوفی و طمعی در بین جامعه وجود داشت و این نفاق بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) در بین برخی از افراد و سردمداران آشکار شد.

وی با بیان اینکه نفاق خوفی به این معنی است که انسان از ترس جانش موضوعی را بپذیرد و یک عده‌ای بودند که دیدند اسلام روزبه‌روز توسط پیامبر اسلام (ص) قدرت می‌گیرد و این عده افراد به خاطر حفظ جان و مال خود اعلام کردند که مسلمان هستند در حالی که بویی از اسلام نبرده بودند گفت: برخی هم نفاق طمعی داشتند و بنا به طمعی اسلام را پذیرفتند و بعد از رحلت پیامبر  اسلام (ص) نفاق خود را آشکار کردند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب با اشاره به اینکه این افراد در مقابل امیرالمومنین علی (ع)، امام حسن (ع) ایستادند و امام حسین (ع) هم را در واقعه کربلا با آن وضعیت فاجعه‌بار به شهادت رساندند بیان کرد: باید از این وقایع تاریخی درس گرفت زیرا در هر مقطع زمانی عده‌ای از افراد هستند که این دو نوع نفاق در وجود آنها نهفته است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم دلیل صلح امام حسن مجتبی (ع) را با معاویه واکاوی کنیم یکی از عوامل اساسی نجات و حفظ جان شیعیان بود گفت: امت زمان امام حسن مجتبی (ع) بصیرت نداشتند و امتی که بصیرت نداشته باشد قدرت تشخیص حق از باطل را در مواقع حساس ندارد و لشکر امام حسن (ع) یک لشکر شکننده و غیر مسنجم بود که طمع قدرت و ثروت داشتند.

امام جمعه سرپل‌ذهاب با بیان اینکه تنها راه نجات امت اسلامی در شرایط کنونی تبعیت از قرآن، دستورات پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام است بیان کرد: راه تشکیل امت واحده واحده و تمدن نوین اسلامی بصیرت و آگاهی امت اسلامی است و باید شناخت کافی از دشمنان داشته باشیم وو امام زمان خود را به خوبی بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه اگر امام زمان عصر خود را به خوبی نشناسیم در زمان ظهور ایشان در جبهه مقابل ایشان قرار خواهیم گرفت و تاریخ دوباره تکرار خواهد شد گفت: بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) مردم به علت عدم بصیرت، عدم شناخت، عدم معرفت و بینش و عدم عمل به دستورات اسلامی این اتفاقات ناگوار را در اسلام پدید آوردند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب با اشاره به اینکه دشمنان همواره در طول تاریخ به دنبال ضربه زدن به اهل‌بیت علیهم‌السلام بودند گفت: زیرا دشمنان می‌دانستند اهل‌بیت علیهم‌السلام در صورت مهیا شدن شرایط نفوذ معنوی و کلامی خود را در جامعه اسلامی خواهند داشت و جهان از سیطره کفر بیرون خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه مأمون عباسی زمانی که امام رضا (ع) را دعوت کردند به نوعی با هدف ادغام خلافت و امامت بود تا راه و چراغ امامت را خاموش کنند عنوان کرد: اما امام رضا (ع) با درایت و سیاست و بصیرت خود نگذاشت مأمون عباسی به اهداف شوم خود برسد هرچند امام رضا (ع) به شهادت رسید اما حرکت این امام همام چنان تاثیرگذار بود که کشور ایران را با تمام ظرفیت به شیعه خانه اهل‌بیت علیهم‌السلام نمود و اسلام ناب محمدی را با خود به ارمغان آورد.

امام جمعه سرپل‌ذهاب با اشاره به اینکه اگر ما بخواهیم تمدن نوین اسلامی را شکل دهیم و همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری آمده باید به سمت تمدن سازی پیش برویم یعنی شرایطی را فراهم کنیم که مقدمات ظهور امام زمان عج را فراهم کنیم گفت: مقدمات ظهور امام عصر هم با دین محوری و حرکت در مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام فراهم می‌شود و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و پیامبر اسلام (ص) باید در زندگی ما محور باشد که تنها با کار و روحیه جهادی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی عظیم اربعین نویدبخش ظهور امام زمان خواهد شد و این حرکتی عظیم در راستای جهانی سازی ظهور مهدویت خواهد بود عنوان کرد: خوشبختانه به برکت وجود انقلاب اسلامی هسته‌های مقاومت اسلامی شکل گرفته است و باید برای عزت و اقتدار جامعه اسلامی اتحاد جوامع اسلامی روزافزون شود و مشکلات جامعه اسلامی توسط مستکبران برطرف نمی‌شود و تنها با تمسک به اهل‌بیت علیهم‌السلام و قران مشکلات حل می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات