۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۲۵۲۸۹

۱۷۶۰ زیارت اولی استان کرمانشاه راهی مشهد مقدس شدند

۱۷۶۰ زیارت اولی استان کرمانشاه راهی مشهد مقدس شدند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۱۷۶۰ زیارت‌ اولی استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون عازم مشهد مقدس شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد صالحی اظهار داشت: 1760 زیارت اولی توسط 40 اتوبوس با ظرفیت 44 نفر از افراد زیارت اولی به مشهد مقدس اعزام شدند که از تعداد 88 نفر از زائران اهل‌سنت منطقه اورامانات در قالب دو اتوبوس به مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه درباره تهیه امکانات و وسایل مورد نیاز برای این زائران گفت: هماهنگی‌های لازم جهت هتل و سرویس رفت‌ و‌ آمد این افراد انجام شد و تمامی هزینه سفر این افراد بر عهده اداره اوقاف استان کرمانشاه بود.

 وی با بیان اینکه مفهوم زائر اولی به آن‌دسته از اقشار محروم جامعه اطلاق می‌شود که به دلیل عدم بضاعت مالی هنوز توفیق زیارت امام رضا(ع) نصیبشان نشده است گفت: با همت اوقاف در کرمانشاه این افراد در سطح استان شناسایی و به سفر معنوی مشهد مقدس اعزام شدند.

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به اینکه در صورت تأمین منابع مالی از سوی موقوفات  این طرح به صورت مستمر ادامه پیدا کند عنوان کرد: هزینه این زائران از سوی موقوفات حاج محمدتقی اصفهانی و کوثر اهل‌بیت علیهم‌السلام تأمین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: همایش یاوران وقف در روز دوشنبه 13 آبان به صورت منسجم در سراسر استان و در بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم طاقبستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی افزود: در روز هشتم آبان ماه نمایشگاهی که از دستاوردهای اداره کل اوقاف و امورخیریه استان در امامزاده ابراهیم کرمانشاه برپا شده است با حضور مسئولین استانی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه 20 مبلغ به بقاع متبرکه شاخص استان به منظور مناسبت‌های مذهبی ایام دهه آخر صفر اعزام شده است بیان کرد: در هشت بقعه شاخص استان برنامه عزاداری به مناسبت شهادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات